10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    nicolasvantomme

Centraal beheren van iTunes bibliotheek

Ik heb drie Mac’s staan, Eén Mac Pro, één iMac en een MacBook. Op deze drie computers werk ik heel vaak. Ik heb dus drie afzonderlijk iTunes bibliotheken.. Dit vind ik echter niet zo handig. Als ik een nummer aanschaf op de iTunes Store met mijn mijn iMac, staat die mp3 niet op mijn Mac Pro en MacBook, En anders om is het ook zo..
    Ik weet wel dat je in netwerk al je iTunes bibliotheken kan afspelen vanop één Mac, maar toch is dit niet handig als je een nummer wil op je iPod of iPhone wil zetten. Je dit dit steeds doen vanop de Mac waarop de mp3 zit bevind.
    Ideaal zou dus zijn om een soort van netwerk harde schijf te hebben die “geshared” wordt door de 3 mac’s. Als ik vanop vb. mijn Macbook een mp3 aanschaf gaat deze automatisch staan op de netwerk harde schijf. Als ik deze mp3 dan wil plaatsen op mijn iPod of in een video edit project, kan dat makkelijk met een andere Mac zomaar uit de netwerk harde schijf gehaald worden. De netwerk harde schijf fungeert dan als het ware als een soort van Media Server binnen mijn netwerk met drie Mac’s.. Op die manier blijft mijn collectie ook constant volledig en netjes..

Is er hier voor een mogelijkheid? Is het ook mogelijk als je met iTunes een nummer aanschaft op een bepaalde Mac, dat hij dan op een andere Mac herkent dat er een nieuwe track is toegevoegd aan de “centrale bibliotheek” en dat hij dit herkent en meteen toevoegd (syncroniseert) aan de lijst met nummer in iTunes op de andere Mac.. Dat zou schitterend zijn!

Weet iemand raad?

Moderator
    unSOUND

Simpelste optie is om je muziek op de Mac Pro te beheren, en die bibliotheek te delen via het netwerk met de rest. Aankopen doen en je iPod syncen doe je dan met de Mac Pro, en de iMac en MacBook zijn altijd up-to-date.

Bijdrager
    geefi868

wat zou er gebeuren als je je iTunes library op je iDisk zet ?

Bijdrager
    Pieterr

Je zult dan merken dat de traagheid waarmee dingen gebeuren het werken met iTunes er niet leuker op maken. Als je de iTunes Library op een netwerk disk zit, merk je namelijk al dat bepaalde zaken langzamer gaan (oa opstarten en afsluiten).

De oplossing met de minste impact op snelheid is de door unSOUND genoemde oplossing. Enige nadeel daarvan is dat je Mac Pro (altijd) aan moet staan (maar dat zal voor unSOUND geen nadeel zijn…)

Bijdrager
    geefi868

Op de manier van unSOUND doe ik het al, op mijn MAC Pro heb ik mijn muziek staan en deel die dan naar mijn macbook pro, macbooks en mac mini. Alleen dacht ik dat als ik het op mijn iDisk zet, dan bewaart hij een kopie op mijn verschillende mac’s. Die worden dan toch automatisch gesynchroniseerd en kan hij toch gewoon opstarten van mijn locale iDisk?

Bijdrager
    Pieterr

Locale iDisk? Ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt.

Uw iDisk gebruiken om bestanden te delen

Bijdrager
    geefi868

op zich heel gemakkelijk. Als je bestanden op je iDisk zet, dan kun je kiezen om een lokale kopie van je iDisk op je computer te bewaren. Deze gebruik je dan om je bestanden in te zetten. Deze synchroniseert dan automatisch met je ‘wolk’. Als ik op mijn andere mac’s inlog (met dezelfde account), dan gebruik ik dus dezelfde iDisk. Op de andere mac’s zit ook zo’n lokale kopie.

Bijdrager
    Pieterr

Ik snap denk ik nu wat je bedoelt: replicatie middels synchronisatie.
    Als je alles lokaal gekopieerd hebt staan, zal het allemaal wel normaal draaien wat betreft snelheid.
    Ik weet alleen niet of iTunes er goed mee om kan gaan als de “iTunes Library” file door verschillende iDisk gebruikers wordt gesynchroniseerd.

Bijdrager
    geefi868

ja, dat dacht ik ook inderdaad. Het enige wat ik dan even moet doen is extra opslag erbij kopen. Voordat ik dat ga doen, wil ik toch wel graag weten of mijn theorie klopt !
    unSOUND misschien ??

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.