5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MekMarijn

CD’s laden niet in iTunes

Sommige audio-cd’s laden niet in iTunes op m’n eMac. Als ik iTunes open heb staan als ik een cd invoer, hoor ik dat de cd-speler herrie maakt maar er verschijnt geen cd in iTunes. De herrie stopt pas als ik iTunes afsluit.

Als ik een cd invoer terwijl iTunes niet open staat hoor ik dezelfde herrie maar iTunes start dan niet op. Wel kan ik de cd zien op m’n desktop en ik kan de nummers ook gewoon afspelen met andere programma’s.

Andere cd’s doen het gewoon zonder problemen. Het kan haast niet aan de cd’s liggen, het gaat om nieuwe originele audio cd’s.

Iemand een idee hoe dit komt? Alvast bedankt!

Bijdrager
    Leander

Misschien is de speler aan z’n eindje? Mogelijk is de laser is te zwak geworden en/of is de lens vuil waardoor ‘kritische’ cd’s niet goed ingelezen kunnen worden.

Of kijk eens bij de voorkeuren van iTunes: Geavanceerd > Importeren. Vink de optie “Gebruik foutcorrectie bij lezen audio-cd’s” aan (of juist uit?). Misschien dat daar ergens het probleem zit.

Bijdrager
    MekMarijn

In andere programma’s doen alle CD’s het gewoon. Het heeft iets met iTunes te maken. Correctie aanvinken helpt helaas niet. Ik vermoed dat het iets met de 7.0.2. update van iTunes te maken heeft.

Bijdrager
    PietjePuk

Gooi de voorkeuren van iTunes eens weg.

Bijdrager
    vogel

Hier hetzelfde probleem met iTunes 7.0.2 op m’n iBook G4 met OS X 10.4.8.
    iTunes opent zeer traag als er een audio cd in de speler zit, of – als iTunes al geopend is – herkent een cd pas heel laat. Strandballen overal. Als de cd herkend wordt, wil hij wel normaal importeren, maar dit is bijzonder irritant.
    Heb voorkeuren weggegooid, bevoegdheden hersteld en DiskWarrior gedraaid. Dat laatste omdat m’n iBook na een ongeduldige hard reset in dezelfde situatie helemaal niet meer op wilde starten (heb dat opgelost met een fsck -f).
    M’n iMac werkt wel helemaal normaal met dezelfde programma’s.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.