10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    jkazius

CD’s fikken?

Hallo,

Als ik thuis op mijn imac 17″ flatscreen (10.2.4) een audio cd fik met iTunes 3.01 of met Toast 5, wordt deze cd dus niet herkend door mijn autoradio cd speler… Vanmiddag een cd gefikt op mijn werk op een G4 tower in iTunes 3 op osX… de laatste update voordat jaguar uitkwam… 10.1.5 ofzo…

Wat denk je? Die cd deed het dus wel in de auto!

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Bijdrager
    Jor1

het kan uitmaken op wat voor kwaliteit ceedees je brandt!
    waren ze beide van hetzelfde type?

Bijdrager
    MacAttack

*verplaatst*

Je moet ze als Audio CD branden niet als MP3 CD

in iTunes kan je dit aanpassen in voorkeuren bij “branden”

Bijdrager
    jkazius

Ik brand ze niet als mp3 cd… in mijn cd speler thuis doen ze het goed, alleen in de auto niet. de cd die ik gisteren op mijn werk brandde was van een onbekender merk dan die ik thuis gebruik. Thuis gebruik ik MMORE, lijkt me goed spul, toch?

Ik zal vanavond toch nog eens kijken of ie inderdaad niet per ongeluk op mp3 cd’s branden staat… Zou wel cool zijn, want dan heb ik dus zonder het te weten al die tijd een cd speler die ook mp3 cd’s aankan!

Bijdrager
    Elger

hmmzzz…

de autoradio is meestal een cdromspeler van uit een computer of soortgeleiken. Het kan daar aan liggen. Houd er wel rekening mee dat op een cdrw meestal geen compact disk audio cd logo staat. En dat betekent dat de cd NIET in alle type afspelers af te spelen hoeft te zijn;)

Jør:
    aan de kwaliteit van de cds kan het _niet_ liggen, omdat met een gefikte audio cd je dan garble zou moeten horen als het slecht gebrand is.

MMore is wel een aardig merk. Ik heb al diverse merken in mn eigen collectie, alleen met een oude lading verbatims heb ik problemen mee, maar dat is ook al weer spul van een hele tijd geleden.

Om het hele verhaal van cdrs van slechte kwaliteit even de wereld uit te helpen: er zijn in de wereld maar een paar fabrieken waar cds gemaakt worden. Deze staan oa in japan en maleisie. Deze fabriken produceren blanco rollen met lege cds. Deze cds zijn over het algemeen van prima kwaliteit, anders is de kwaliteit altijd nog goed genoeg om er fatsoenlijk data en audio op te kunnen branden.
    Ooit een aantal jaren geleden was de kwaliteit van lege cds een stuk minder en was inderdaad het geval dat bijvoorbeeld mmore beter was dan verbatim of andersom. Dat doet er niet zo toe. De meeste cds die we hebben in europa zijn gewoon afkomstig uit een cdr fabriek en dan wordt er in europa een leuk logotje op gedrukt of een doosje omheen gemaakt. Tayo Yuden heeft de hoogste kwaliteit als ik de markt moet geloven, maar ik zou niet weten welke bedrijven allemaal tayos hebben gekocht om te wederverkopen;)

Anno nu is de kwaliteit van cdrs zo toegenomen (ja, wel nog orange book) dat er niet echt meer te spreken is van een betere of slechtere kwaliteit. Dus dat de een beter is dan de ander bestaat niet echt meer.

De enige manier om er achter te komen dat het ene merk beter is dan de andere is door te testen met een cdrtester, deze zijn tegenwoordig voor een klein prijsje verkrijgbaar bij de computerzaak. Alleen de resultaten van dit apparaat is informatie die je mag gebruiken bij het vergeleiken van het ene merk met de andere.

Aangezien een bedrijf als mmore of platinum ook wel eens van fabrikant en importeur verwisselen hangt het puur van _die_ bedrijven af die de cds fabriceren of importeren. Niet zo zeer van bijvoorbeeld een platinum die alleen zijn eigen naam op de cd zet.

ik dacht dat de wereld wel zo in elkaar zat:)

Bijdrager
    jkazius

Nogmaals thuis geprobeerd…
    voorkeuren > branden > audio cd…
    Snelheid op 4X gezet…

weer niks… Kan het echt niet aan de cd brander in de iMac liggen? Met Toast werkt het namelijk ook niet… Er was laatst toch een update voor de dvd branders die in sommige iMacs nodig was?

Anyone???

Bijdrager
    jkazius

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat mijn cd speler in de autoradio een 800 MB schijf niet herkent en een 700 MB schijf wel?

Bijdrager
    HSL
    ”jkazius”

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat mijn cd speler in de autoradio een 800 MB schijf niet herkent en een 700 MB schijf wel?

kan jij dan 800MB cd’s branden..? dat kan ik echt niet hoor..!!

HS-L

Bijdrager
    Denief

ja, dat van die 800 mb cds zou ik ook wel willen weten!!!
    is mij ook nog niet gelukt!!
    greetz
    denief

Bijdrager
    jkazius

Ik had een cd tje waarop stond vermeld 700 mb en op en ander cd tje stond 800 mb… Ik weet het ook niet… Maar goed, dat is dus het probleem niet. Zie ook de discussie

‘Het probleem van de audio cd gebrand in een 17″ iMac’

Gegroet

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.