15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

CD’s corrupt

Ik heb flink wat films als divx op cd’s staan, maar nu ik er een aantal naar m’n HD wil terug zetten krijg ik stuk voor stuk de volgende foutmelding:

Ik heb verschillende spelers geprobeerd (powerbook, mbp, firewirespeler) en bij meerdere cd’s heb ik hier last van. Ik heb ook al met Toast er een diskimage van proberen te maken, maar ook die loopt erop vast. Diskwarrior geeft trouwens geen fouten. Wat kan ik nog proberen om deze bestanden alsnog te achterhalen?
    Oja, de foutmelding verschijnt in bijna alle gevallen op 99% van het kopieren..:?

J.

Bijdrager
    nookie

Wat doet de .srt erachter?

Bijdrager
    Jpunt

dat is (in dit geval) het bestand met de ondertiteling. Vreemd inderdaad dat hij hier juist de foutmelding geeft, want dat bestand is geen probleem!

Bijdrager
    St. Mobbs

Als ik mij niet vergis zijn die .srt-files voor de ondertiteling

Zie ook dit draadje: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=139781

Bijdrager
    Nietzman

Dat zijn de subtitles.

Je zou met dd een bit voor bit kopie van je schijf kunnen maken, maar het beste is gewoon opnieuw downloaden en voortaan op HDs backuppen. CDrot is een bitch.

Bijdrager
    St. Mobbs

Trouwens raar dat Nookie dat vraagt, omdat in het draadje dat ik net postte, hij dat zelf uitlegde

Bijdrager
    nookie

Ik snap de het de ondertiteling is.
    Dat was mijn vraag ook niet echt.
    Ik had namelijk het idee dat daar de fout zat.
    Per ongeluk een .avi met een .srt extensie proberen te openen.

EDIT: ik zie nu in je eerste post dat het kopieren niet lukt.
    Het is maandag en nog vroeg…….

Bijdrager
    nookie

Kan je de film niet openen in Quicktime en deze dan bewaren vanuit quicktime?

Bijdrager
    Jpunt

Dat zou kunnen, maar ik ben niet echt fan van compressie-over-compressie-praktijken. Ik heb dit stukje gevonden: http://blogs.discovermagazine.com/badastronomy/2008/03/30/mac-os-tip-for-error-code-36/ en ik ben nu via de Terminal aan het kopieren. Hopelijk meer succes!:)

edit: helaas..

JsPowerBook:The Fountain powerbook$ cp The.Fountain.DVDRip.XviD-DoNE.srt /Users/powerbook/Desktop/
    cp: The.Fountain.DVDRip.XviD-DoNE.srt: Input/output error
    JsPowerBook:The Fountain powerbook$ cp The.Fountain.DVDRip.XviD-DoNE.avi /Users/powerbook/Desktop/
    cp: The.Fountain.DVDRip.XviD-DoNE.avi: Input/output error

wordt waarschijnlijk dan toch opnieuw downloaden ja..

Bijdrager
    WaZoo

Het zou kunnen liggen aan de leeftijd van je cd’s of de kwaliteit, daarom neem ik meestal (voor dvd dan, als extra backup) de beste kwaliteit, just to be sure en scheelt hoogstens maar een tientje of zo met 50 stuks

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”WaZoo”

Het zou kunnen liggen aan de leeftijd van je cd’s of de kwaliteit, daarom neem ik meestal (voor dvd dan, als extra backup) de beste kwaliteit, just to be sure en scheelt hoogstens maar een tientje of zo met 50 stuks

Ik denk niet dat het daar aan ligt. Daarvoor is de fout te consequent (vaak op 99% van de kopie tijd)
    Slijtage aan gebrande media verloopt willekeurig, en ook als je ze jaren niet hebt gebruikt.

Als geen enkele speler (QT,VLC etc) ze direct vanaf de cd kan afspelen of de Finder kan ze niet kopiƫren, lijkt er iets mis te zijn gegaan met het branden.

Bijdrager
    sven-

verwijderd.

Bijdrager
    WaZoo

Ik kreeg ook vaak aan het einde van de brandtijd te horen dat het slecht ging met de cd/dvd van toast (als ik een slecht merk gebruikte), of bedoel je dat niet?
    Daarnaast gebruik ik altijd toast voor branden, maar volgens mij moet dat al geen verschil meer uitmaken…
    Hopelijk heeft de TS wat aan deze opmerkingen

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Merken zoals Philips of Maxwell zouden geen probleem moeten zijn.
    Maar jaren geleden kocht ik iets dat heette “VivaStar”. Was in de aanbieding, erg goedkoop, ruilen kon niet.
    Kon ze stuk voor stuk weggooien. (en de winkel verlaagde tot twee keer toe de prijs)

Maar ik heb ook slechte ervaringen met dual layer dvd’s van goede merken die aan het begin al verkeerd gingen (ongeacht het programma)

Bijdrager
    WaZoo

DVD +R DL van Imation doen het bij mij goed en voor DVD’s gebruik ik Taiyo Yuden DVD -R, perfect! Nog nooit 1 weigerende of falende DVD gehad van hun en ik heb er al meer dan 400 mee gebrand (met Toast :))

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.