4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    poppie

CDRW

Hallo, ik kan geen data verwijderen/toevoegen van/op mijn cdrw!
    Op een cdr lukt data toevoegen ook niet! Doe ik iets fout! De cd’s zijn van Maxwell. Branden lukt maar daarna toevoegen of verwijderen gaat niet. Ik werk sinds vorige week met een nieuwe imac met Osx.

Weet iemand raad?

Bijdrager
    wesley

bij een cdrw kan je niet stets bij schrijfen maar je moet hem eerst legen dat doe je met schijfhulpprogramma daar kan je hem leggen en dan kan je hem weer beschrijfen als het goet is !!!

Bijdrager
    markj

Volgens mij kun je op een CD-R als je hem eenmaal gebrand en gefixeerd heb niets meer veranderen, dus ook niets toevoegen.
    Een CD-RW kun je met de veel brand-programma’s alleen helemaal overnieuw branden, dus eerst alles wissen en dan opnieuw beschrijven.
    Er zijn wel programma’s waarmee je je CD als een soort diskette kan behandelen, maar dit kan compatibiliteitsprobelemen geven, dus ik schrijf ze meestal maar helemaal overnieuw.
    Maw inhoud van CD-RW naar je harddisk kopiƫren, nieuwe file(s) erbij zetten, CD-RW wissen en daarna alle files er gezellig bij elkaar opknallen.

Bijdrager
    Gijs

Bovenstaande methode is bij een CDRW natuurlijk te doen en misschien wel het eenvoudigste. Maar als je sessies brandt, kun je natuurlijk wel bestanden toevoegen, ook bij CDR. Alleen zit die mogelijkheid bij de standaardsoftware van Apple nogal verborgen. DiskBurner zegt dat het niet kan. Maar je kunt het wel met Schijfkopie (Disk-Image). Selecteer de bestanden die je wilt branden en kies in het Archiefmenu voor ‘branden’. Vervolgens kun je zeggen dat je de cd open wilt laten voor nog een sessie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.