6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    alfonzo

.cdr file converteren naar .eps

Hallo,

Ik heb twee .cdr bestanden (uit een oude CorelDraw ClipArt collectie jaren geleden gekocht) die ik wil gebruiken in Illustrator. Na eenvoudig openen te hebben geprobeert in Ill zonder succes, ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Indien nodig kan ik de twee bestanden hier posten of per PB versturen.

Groeten,
    Fons

PS Ik heb geen PC in de buurt en een trial versie voor de Mac lijkt niet meer te bstaan.

Bijdrager
    fnk

Illustrator zou dat soort bestanden gewoon moeten openen.
    Heb je “Appletje-O” gedaan of op het Illustrator icoonje gegooit om te openen?

Bijdrager
    alfonzo
    ”fnk”

Illustrator zou dat soort bestanden gewoon moeten openen.
    Heb je “Appletje-O” gedaan of op het Illustrator icoonje gegooit om te openen?

Nope, dit werkt niet bij mij.

Bijdrager
    MrPapple

Ik ken dit probleem vanop mijn werk! We hebben dit ook al voor gehad er bestaan wel een aantal programmatjes voor maar tot op heden heb ik er nog geen enkel gevonden dat ook echt werkt!

Oude .cdr files is geen probleem dacht ik, maar degene die met de nieuwste versie van Corel Draw gemaakt zijn kan Illustrator niet aan! :(

Bijdrager
    RM

Klopt krijg je niet open in illustrator. Het enige wat je kunt doen is openen of door iemand anders laten openen in Coreldraw, en dan exporteren als .AI of . EPS. Er wel even op letten dat de letters omgezet zijn naar lettercontourten.

Bijdrager
    alfonzo

Is er iemand bereid om deze twee .cdr files om te zetten naar .eps?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.