14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    koen76

CDpedia iemand?

Hoi,

kent iemand dit programma? Lijkt me wel handig voor mijn cd collectie (+400stuks)
    Gebruikt iemand het??

http://www.bruji.com/cdpedia/index.html

Txs
    Koen

Bijdrager
    tijn22

Dat zijn van die programmatjes waar je de eerste paar cd’s helemaal uitgebreid gaat inzetten, daarna wordt het minder, en na 20 cd’s heb je het wel gehad met invoeren, omdat het gewoon veel te veel tijd kost.

Zo zal het met mij gaan in elk geval, en ik zou het dus ook niet kopen.

Bijdrager
    Jpunt

ik heb al m’n muziek in iTunes staan, dus het nut van nog een library-programma zie ik niet.. Maar “dvdpedia” lijkt me opzich nog best handig! Maar inderdaad, dat is een hoop getik en geklik, voor iets wat je eigelijk niet écht nodig hebt..

Bijdrager
    koen76

Ik heb de demo getest.
    Je steekt gewoon de cd in, en drukt op scan. Dan krijg je alle info. Zelf invullen hoeft dus niet, tenzij je echt alles wil ingeven.
    Mij gaat het erom dat ik een overzicht heb van de cd’s met alle tracks op en een eien IDnummer.

Bijdrager
    t.leffers

En wat nog een mooiere functie is: Als je een iSight of een videocamera met firewire hebt, kun je al je cd’s scannen via de barcode die erop zit. Zal een stuk sneller gaan dan ze een voor een in het laatje stoppen.
    Ik heb dat eens gedaan met Delicious Library. ±400 cd’s en dvd’s gescand, hele avond mee bezig geweest (want uiteraard had ik weer een stapel cd’s zonder barcode, of cd’s en dvd’s die niet (correct) in de Amazon.com database stonden. Nu, een half jaar later betrap ik me erop dat ik ‘m misschien 3 keer heb geraadpleegd in de eerste week en het eigenlijk helemaal vergeten was.
    Kortom; leuk appje, maar zorg er wel voor dat je er zeker van bent dat je het ook daadwerkelijk gaat gebruiken en bijhouden, anders is het zonde van je tijd.

Bijdrager
    koen76

Gebruiken…
    Tja wanneer gebruik je een database??

Momenteel heb ik een filemaker bestandje. Dat vul ik steeds aan. Maar daar staan de track niet in. Ook geen foto’s.

Dat gebruik ik ook niet vaak, tenzij ik een cd wil zoeken.
    Al mijn muziek moet ik ook nog in iTunes steken, maar dat is toch niet zo overzichtelijk denk ik. Vooral niet voor verzamelalbums.

Delicious Library is ook wel leuk, maar ook duurder. CDPedia kost amper 15 euro….
    DVD’s heb ik nog niet zoveel….games helemaal niet en boeken…Nederlandstalige boeken zullen ze niet verkopen op amazon.com, dus daar heb ik toch niets aan.

Koen

Bijdrager
    ocramarco

Ik heb alle cd’s inderdaad op een aparte “itunes server” dit is een ouwe powermac g4 met macosx en flinke hd’s waar al m’n cd’s op staan en mijn library is gedeeld voor mijn andere computers.

Zo hou ik ook een beetje bij wat voor cd’s ik heb. Ik heb ook een keer een poging gedaan met php/mysql om alles bij te houden, ook de prijs enzo maar had het na een week wel gezien en tja wat heb je eraan ik heb bijna 700 cd’s en ze staan gewoon mooi op de plank alfabetisch:-)

Bijdrager
    Xigh

Neem dan dit:
    http://www.imation.nl/products/disc_stakka/

Er zijn nog wat vergelijkbare apparaten beschikbaar, maar hier zie je het idee. Je kunt in een lijstje zoeken naar de naam van je cd en klaar is kees.

Bijdrager
    ocramarco

Maarreh ik kop geen cd’s om dan later niet de cd’s te showen. De charme van cd’s is toch het artwork van het boekje en de gehele tray. Daarom zou ik ook nooit nummers via internet kopen puur omdat daar geen boekje bij zit.

Maar anyway de TS vraagt om een specifiek programma. De demo bekeken en het ziet er inderdaad aardig overzichtelijk uit moet ik zeggen.

Bijdrager
    RDNZL

Het ziet er erg mooi uit – als je d’r wat aan denkt te hebben zou ik het kopen!

Dat is altijd lastig: vragen wat anderen van iets vinden als je d’r zelf enthousiast over ben en dan bemerken dat jouw enthousiasme niet per se gedeeld wordt…

Heb je er zélf iets aan, zou je zélf het willen kopen?

Doen dan!:D:D:D

Bijdrager
    joffrie
    ”Xigh”

http://www.imation.nl/products/disc_stakka/

Dat is enkel voor Windows, en daar kan je op een Mac niks mee aanvangen.
    Bootcamp als je een Intel hebt, maar wie gaat er nu elke keer dat die cd nodig heeft heropstarten om Windows te openen?

Maar er zullen misschien wel ergens modellen beschikbaar zijn voor Mac.

”ocramarco”

Maarreh ik kop geen cd’s om dan later niet de cd’s te showen. De charme van cd’s is toch het artwork van het boekje en de gehele tray. Daarom zou ik ook nooit nummers via internet kopen puur omdat daar geen boekje bij zit.

En dan verstop je ook al je cd’s en dvd’s en daarvoor koop je ze niet hé. Om alle boekskes weg te smijten en de cd’s te verstoppen. :sealed:

Bijdrager
    t.leffers

Systeemvereisten

Windows XP, 2000, ME, 98SE of Mac OS X (versie 10.1 of hoger)
    Pentium II+ of compatible; voor Mac: G3+ processor
    32MB RAM minimum (64MB RAM aanbevolen)
    200 MB vrije schijfruimte
    USB 1.1 of USB 2.0 compatibele poort
    CD- of DVD-drive voor het lezen van de inhoud van schijven (optioneel)

Is ook geschikt voor de Mac dus. Mooi ding, maar kost wel 140 eetjes en da’s geen kattepis. Zeker als je bedenkt dat ie maar 100 cd’s kan herbergen.

Bijdrager
    joffrie

Mmmh, inderdaad. Ik had eerlijk gezegd niet veel verder gekeken.

Bijdrager
    Xigh

Ik heb denk ik een cd of 60 waarvan zo’n 40 legaal zijn. Al die niet legale moeten sowieso de deur uit, ik schaam me dat ik ze heb. Alle legale zou ik dan in dat apparaat duwen. Maar ik vind het altijd wel iets van gezelligheid hebben om een uitpuilend cd rek te hebben.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.