4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Vincent Boeschoten

cd/dvd-speler werkt niet

In mijn Powerbook (15 inch, 1.25 GHz) zit een dubieuze Superdrive; de ene keer speelt of brand hij vrolijk allerlei cd’s en dvd’s en het volgende moment weigert hij dienst. De cd/dvd verschijnt dan niet eens op het bureaublad, maar wordt onverrichter zake weer uitgespuugd. Kan dit een softwareprobleem zijn, of moet ik mijn laptop toch op ‘reparatievakantie’ sturen naar mijn dealer?

Bijdrager
    fistkikker
    ”Vincent

In mijn Powerbook (15 inch, 1.25 GHz) zit een dubieuze Superdrive; de ene keer speelt of brand hij vrolijk allerlei cd’s en dvd’s en het volgende moment weigert hij dienst. De cd/dvd verschijnt dan niet eens op het bureaublad, maar wordt onverrichter zake weer uitgespuugd. Kan dit een softwareprobleem zijn, of moet ik mijn laptop toch op ‘reparatievakantie’ sturen naar mijn dealer?

ik neem aan dat het wel/niet om steeds dezelfde cd/dvd’s gaat (dus dat 1 cd het zowel als niet doet)…
    Dat het een softwareprobleem is lijkt me dan stug.
    Is er iets vies? stof erin?
    Anders klinkt het toch als reparatievakantie… Heb je Applecare?

Bijdrager
    Mac Cloud

Systeemvoorkeuren–>energiestand–>sluimerstand.

Vink hier de optie ‘plaats harde schijven in sluimerstand indien nodig’ uit.

Volgens mij een bug in Panther,het systeem ziet je DVD drive als harde schijf en plaatst m prompt in sluimerstand als je m even niet gebruikt,om niet meer wakker te worden zodat je opnieuw moet opstarten.

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

Ik heb de energiestanden gewijzigd en de computer hoopvol herstart, maar helaas dvd’s en cd’s worden nog steeds niet herkend. Vrees dat ik toch een afspraak moet maken op het vakantieadres.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.