29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    plonserd

cd zit vast, macbook boot niet meer

Ik wou net een cdtje branden op mn macbook, maar net als hij begint te branden merk ik dat ik een liedje vergeten was, dus ik annuleer de boel.
    iTunes verwittigt dat de schijf hierna onbruikbaar is, allemaal geen probleem, dan neem ik wel een nieuwe.
    In het iTunes venster verschijnt een melding dat het even kan duren voor de cd uitgeworpen wordt, dus ik wacht, en wacht, en na een uur staat die opmerking er nog steeds.de ejectknop deed ook niets.

Ik heb de macbook dan maar uitgeschakeld, met het idee in mn hoofd van weer op te starten met de muisknop ingedrukt, zodat hij de cd zou uitwerpen.
    Ik hoor de ‘boing’ bij het opstarten, maar ik krijg daarna alleen een wit scherm.Opstarten met muisknop ingedrukt gaat dus niet, en nu weigert hij ook om te booten.

Heeft iemand een oplossing voor mn probleem?
    Zou ik de cd eruit krijgen als ik mn macbook verbind met mn ibook in firewiremodus?

Bijdrager
    505

Bij het opstarten druk je volgende toetsen in; Command, Option, O en F.

Als je een grijs scherm ziet, dan tik je Eject CD in.

Zo heb ik hem er ooit uitgekregen (niet bij een Macbook, dus misschien werkt het wel niet).

Bijdrager
    wout3r

Of hou bij het opstarten je muis ingedrukt, spuugt ‘ie hem ook zo uit als het goed is.

Edit: Ah shit, ik had je bericht nog niet helemaal gelezen. Dit had je al geprobeerd

Bijdrager
    505
    ”plonserd”

Ik heb de macbook dan maar uitgeschakeld, met het idee in mn hoofd van weer op te starten met de muisknop ingedrukt, zodat hij de cd zou uitwerpen.
    Ik hoor de ‘boing’ bij het opstarten, maar ik krijg daarna alleen een wit scherm.Opstarten met muisknop ingedrukt gaat dus niet, en nu weigert hij ook om te booten.

Bijdrager
    plonserd

command+option+o+f werkt ook niet, scherm blijft wit

Bijdrager
    Xcode

Ik weet niet of het in de MacBook nog zit, maar volgens mij zit er in de CD sleuf een knopje waar je op moet drukken met bijvoorbeeld de punt van een paperclip. Als het goed is komt de CD er dan uit.

Veel succes!

Bijdrager
    Quad

bij slot loading drives zitten toch nooit knopjes?

Bijdrager
    awesomemac

En als je de Mac opstart, altknop ingedrukt houdt tot je de opstartschijven te zien krijgt en dan de eject knop gebruiken?

Bijdrager
    Xcode
    ”Quad”

Ik kan mij dat nog wel herinneren van de oude iMac G3, dus er is een kans dat het ook nog in de MacBook voor komt.

Bijdrager
    Quad
    ”Mac
    ”Quad”

Ik kan mij dat nog wel herinneren van de oude iMac G3, dus er is een kans dat het ook nog in de MacBook voor komt.

Maar de iMac G3 is niet slot loading, dat is gewoon een CD-drive.

Bijdrager
    Xcode
    ”Quad”

[Maar de iMac G3 is niet slot loading, dat is gewoon een CD-drive.

Daar heb ik het ook over…:wink:

Bijdrager
    Quad
    ”Mac
    ”Quad”

[Maar de iMac G3 is niet slot loading, dat is gewoon een CD-drive.

Daar heb ik het ook over…:wink:

goed,
    maar een macbook heeft dus niet zo’n drive, maar een slot loading drive..

Bijdrager
    Xcode

Dat wist ik niet, want dat is op dit moment ook nog niet mijn gebied…:oops:
    Er is bij mij in huis nóg geen MacBook model, we kijken eerst of de MacBook Pro in een nieuw design wordt gestopt vanwege de zwarte MacBook.

Bijdrager
    ”plonserd”

Ik heb de macbook dan maar uitgeschakeld, met het idee in mn hoofd van weer op te starten met de muisknop ingedrukt, zodat hij de cd zou uitwerpen

bij een macbook kan je bij het opstarten alleen de eject knop ingedrukt houden om de schijf te laten verwijderen. Muisknop werkt dan niet.

Bijdrager
    boerke

toast……open tray werkt altijd, zelfs als er volgens de mac geen cd/dvd inzit.
    Buiten dat..elke slotloading drive had volgens mij dat paper-clip truckje. (halve cm uit de rechterkant)
    (meestal zie je in het “stoffen” voorkantje al een (klein) plekje)

Bijdrager
    Quad

Hij kan zn mac niet eens opstarten.. laat staan dat hij, als hij het programma zou hebben, toast kan openen

Bijdrager
    boerke

paperclipvlakje zit er trouwens niet meer in de nieuwe macs

Bijdrager
    boerke

Als de hele mac niet wil opstarten is er volgens mij een ander probleem….

een macje trekt zich zo-wie zo niks aan van wat er maar in zijn(haar) gleuf zit, tenzij je een specifiek opstart vanaf cd hebt aangezet….en zelfs daarop komt hij(zij) terug na een tijdje proberen

oftewel..naar de applewinkel.

(ik weet het, lezen is ook een vak!)

Bijdrager
    Xcode
    ”boerke”

paperclipvlakje zit er trouwens niet meer in de nieuwe macs

Dat hadden we op de vorige pagina al geconcludeerd, je moet dus een beetje opletten…:P

Bijdrager
    plonserd

Ik kan ‘m nog steeds niet booten, dus vanmiddag ga’k ermee naar de Applewinkel.Heb de tip van [email protected] ook geprobeerd (start met ejectknop), maar dat werkte ook niet.

Als ik ‘m dan opstart hoor ik eerst de cd heel snel draaien, dan stopt ie, en dan hoor ik de cd zo om de 3 seconden een tikje geven.

Bijdrager
    vortex

hier wat lager al een reply op zelfde probleem , sluimer en dan vliegensvlug bij openklappen de eject toets.
    uw probleem kwam mij bekend voor , cd die rondspind en blokt.

is hem er nu al uit?

Bijdrager
    plonserd

ik krijg hem zelfs niet opgestart, dus in sluimer zetten gaat ook niet :wink:
    anyway, volgende week stuur ik ‘m naar Apple, waarschijnlijk sturen ze een nieuwe, maar die verkoop ik dan gewoon, voor mij ff geen macbook meer:p
    Als iemand dus geinteresseerd is in een macbook 1.83 ghz, 1 gig ram, 80 gig hd, nog een paar weken geduld en ik doe ‘m weg voor 1000 euro..

Heb ondertussen al een Powerbook G4 17″ op de kop kunnen tikken voor 1200 euro ^^

Bijdrager
    Xcode

Had je voor dat geld niet gewoon een nieuwe MacBook aan kunnen schaffen?

Bijdrager
    Turbanus

Als je dat tikje wel hoorde tijdens opstart en de muis ingedrukt houden, moet je even de lade meehelpen eruit te komen. Waarschijnlijk is je frame van de DVD-unit iets verbogen, waardoor hij niet gemakkelijk meer open kan. Maar de mac moet wel starten al zit er een cd in. Daarna kun je weer vanaf de system-dvd opstarten. Als het een sleuflader is kun je niks.

Bijdrager
    Turbanus
    ”plonserd”

Ik wou net een cdtje branden op mn macbook, maar net als hij begint te branden merk ik dat ik een liedje vergeten was, dus ik annuleer de boel.
    iTunes verwittigt dat de schijf hierna onbruikbaar is, allemaal geen probleem, dan neem ik wel een nieuwe.
    In het iTunes venster verschijnt een melding dat het even kan duren voor de cd uitgeworpen wordt, dus ik wacht, en wacht, en na een uur staat die opmerking er nog steeds.de ejectknop deed ook niets.

Heeft iemand een oplossing voor mn probleem?
    Zou ik de cd eruit krijgen als ik mn macbook verbind met mn ibook in firewiremodus?

Ik had dit hier thuis ook kunnen meemaken met een bepaald persoon. Geen geduld en als het kan zoveel mogelijk overal op klikken en dan de zaak maar uitgooien. Dus echt alles wat je ookmaar fout kunt doen…..

Bijdrager
    Driezzie

gvd heb hier net hetzemfde probleem en ik heb geen zin om hem binne te doen en een nieuwe tekope… heb deze dagelijks nodig voor school en al mn schoolwerk staat erop…

Heb de bovensaande dingen ook geprobeert maar niets werkt tenzij.. kqn iemqnd bij ff zegge hoe de option toets eruit ziet… om die toetsencombinatie te probere!

Groeten

Bijdrager
    Ian L
    ”plonserd”

ik krijg hem zelfs niet opgestart, dus in sluimer zetten gaat ook niet :wink:
    anyway, volgende week stuur ik ‘m naar Apple, waarschijnlijk sturen ze een nieuwe, maar die verkoop ik dan gewoon, voor mij ff geen macbook meer:p
    Als iemand dus geinteresseerd is in een macbook 1.83 ghz, 1 gig ram, 80 gig hd, nog een paar weken geduld en ik doe ‘m weg voor 1000 euro..

U heb zeker geen intresse in een scooter. Mijn powerbook 15″ is weer eens stuk en wil graag eens iets dat werkt.

Bijdrager
    renegrader
    ”boerke”

toast……open tray werkt altijd, zelfs als er volgens de mac geen cd/dvd inzit.
    Buiten dat..elke slotloading drive had volgens mij dat paper-clip truckje. (halve cm uit de rechterkant)
    (meestal zie je in het “stoffen” voorkantje al een (klein) plekje)[/quote1

Toast gaat niet werken;) hij kan niet meer opstarten :wink:

Dit is wat Apple zegt:

The drive doesn’t eject discs

If the drive ejects discs slowly or appears to be struggling, insert and eject a disc several times.
    If the drive does not eject discs, press the F12 key or, on original PowerBook G4 computers, the manual eject button located on the side of the slot. Holding down the trackpad button during startup should also eject a disc.
    Reset the parameter RAM (PRAM) and/or the Power Manager (PMU). PMU reset instructions for iBook G4/PowerBook G4 or for MacBook/MacBook Pro (both 15-inch and 17-inch models).
    If the disc still does not eject, contact Apple to arrange for service.

Misschien dat het resetten van het PRAM wat is?

Bijdrager
    Turbanus

Dit werk altijd. Vooral bij Tweaks!!!

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.