13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Zodiack

CD wordt niet herkend

Wanneer ik een bepaalde CD in mijn iBook stop wordt normaal iTunes opgestart en kan ik ‘m importeren.
    Wanneer ik die zelfde CD in mijn iMac stop gebeurt dat niet, verschijnt er ook geen schijf op mijn buroblad.
    M.a.w. kan ‘m nergens terugvinden( ja, wel in het sleufje:) ) en na ong. een minuut wordt ie automatisch weer uitgepoept.
    Iemand een oplossing?
    BTW: in systeemvoorkeuren/Cd’d en DVD’s/ staat gewoon:
    “wanneer u een muziek CD plaatst, start iTunes op”

Bijdrager
    JeePee

Heb je dat met meerdere CD’s/DVD’s?:?

Bijdrager
    Zodiack
    ”JeePee”

Heb je dat met meerdere CD’s/DVD’s?:?

Tot nog toe maar met 2(dubbel CD)

Bijdrager
    Ruben

En het is niet toevallig een DVD?

Bijdrager
    Zodiack
    ”iRuben”

En het is niet toevallig een DVD?

:D :D :D Nee, zo’n ei ben ik nou ook weer niet:D :D :D

Bijdrager
    Ruben
    ”Zodiack”

Nee, zo’n ei ben ik nou ook weer niet…

Ik dacht; check het maar even… ik ben namelijk WEL zo’n ei.:-P Vriendin kwam eens met een schijfje aan met MP3’s erop, ik in mijn iBook stoppen en dat ging prima. Toen wilde ik de MP3’s op mijn iMac zetten en die slikte ‘m maar niet, ik van alles nakijken in de instellingen tot ik me pas realiseerde dat er wel ERG VEEL MP3’s op die CD stonden… ahum… was dus ook een DVD.:-P

Bijdrager
    Zodiack

Het gaat in dit geval gewoon om de laatste dubbelCD van NUHR.
    Origineel en gewoon gekocht.
    Het is wel toevallig dat mijn iBook een DVDspeler heeft en de iMac niet.
    Maat in beide gevallen hoort ie gewoon iTunes op te starten om te importeren.

Bijdrager
    JeePee

Tja, ik zat aan beveiliging te denken, maar dan is het niet helemaal logisch dat de een ‘m wel slikt en de ander niet…:? Is er verder nog verschil tussen beide Macs? Systeem etc.?

Bijdrager
    Zodiack

Mijn 1e indruk, dat was op de iMac, was eerst ook beveiliging, het betreft hier n.l. 2 SONY CD’s.
    Maar dat staat meestal wel op de CD vermeld en die types heb ik tot nogtoe nog wel kunnen ‘kraken’.
    Die werden dan ook als schijf weergegeven op de desktop.
    Dat gebeurd in dit geval dus niet.

Op beide (iBook en iMac) wordt X.2.8 gebruikt en beide zijn voorzien van iTunes 4.1

Bijdrager
    JeePee

Tja, misschien software probleem? Als je het alleen met die CD’s hebt, denk ik niet direct aan een hardware-probleem of het moet aan je CD’s liggen, maar dan blijft het vreemd dat je iBook geen moeite met ze heeft….

Als je er een overbrand op CD-RW ofzo, weet niet of je dit kunt, weigert hij hem dan ook?

Je hebt geen software om je iMac eens een schoonmaakbeurt te geven? Reparatiesoftware? :sealed:

Bijdrager
    Zodiack

Als je er een overbrand op CD-RW ofzo, weet niet of je dit kunt, weigert hij hem dan ook?

De brander zit in de iMac en niet in de iBook,dus dat lukt niet.

Je hebt geen software om je iMac eens een schoonmaakbeurt te geven? Reparatiesoftware? :sealed:

Nee, en tot nogtoe ook nooit de behoefte aan gehad, oa door de vele voors en tegens die iedereen op dit forum uit betreffende de verschillende merken.
    Maar echte problemen heb ik eigenlijk ook nooit gehad waarbij ik de behoefte zou hebben zo’n programma te installeren.

intussen :oops: probleem is nog steeds niet opgelost:oops:

Bijdrager
    Ruben
    ”Zodiack”

De brander zit in de iMac en niet in de iBook,dus dat lukt niet.

Als je op beiden FireWire hebt kun je je iBook als FireWire device (opstarten met de T vastgehouden) aan je iMac hangen. Dan moet het (volgens mij) wel mogelijk zijn de CD in de iBook te stoppen, welke de iMac dan gewoon als device moet zien. Dan kun je proberen ‘m over te fikken…

Bijdrager
    Zodiack

Als je op beiden FireWire hebt kun je je iBook als FireWire device (opstarten met de T vastgehouden) aan je iMac hangen. Dan moet het (volgens mij) wel mogelijk zijn de CD in de iBook te stoppen, welke de iMac dan gewoon als device moet zien. Dan kun je proberen ‘m over te fikken…

Kan ‘m natuurlijk via mijn airport gewoon importeren vanaf de ibook, maar dat lost het werkelijke probleem nog niet op.
    wil eigenlijk gewoon weten wat er nou echt mis is

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.