6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dVuchi

Cd wordt niet herkend

Hoy,

Sinds enkele weken herkent men iMac een (lege) cd niet meer! dit is lastig, vooral als ik in iTunes een cd wil branden:) De driver is up to date..

Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Sascha

Andere discs worden wel herkent? Al eens een ander merk geprobeerd? Of een PRAM-reset kan ook nog wel eens helpen…

Bijdrager
    Hansi2124

Schoonmaak-cd met borsteltjes wil ook weleens helpen. Of kijk even bij vergelijkbare topics hierover op OMT voor suggesties.

Moderator
    Strifer

Jup, ik heb goede ervaringen met de suggestie van Hansi.

Bijdrager
    wouter57

Ga er maar vanuit dat ie binnenkort is overleden. Mijn Mac uit de tiger tijdperk nu met enkel Lion werkt allang met een externe superdrive van Samsung (3 tientjes). Schone installatie,s en branden vanuit iTunes etc etc. Apple staat er om bekent met zijn brakke superdrive.

Moderator
    Strifer

Dat hoeft zeer zeker niet hoor. Mijn superdrive wilde ook niet meer op mijn oude MacBook Pro (de allereerste intel) en die heb ik toen weer prima aan de praat gekregen met zo’n schoonmaak cd/dvd. Hoewel de computer zelf niet meer actief gebruikt wordt (ik heb inmiddels een nieuwe MBP, late 2010) werkt hij en ook de brander nog prima.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.