13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    rvamerongen

cd wil niets van zich laten horen, althans op cd speler

Hallo.

Helaas moet ik een cd met muziek samen stellen omdat iemand is overleden en dit op zijn begravenis moet afgespeeld gaat worden.
    Echter als ik een cd samenstel met enkele nummers en deze brand in iTunes word deze niet herkent in mijn audio set cd speler. Weet dus niet of de cd goed gebrand is.

Werkt prima onder windows en de mac. Lijkt er op dat deze cd niet afgesloten is.
    Heb ooit eens een tip gelezen hier over, maar weet het nu even niet.:-( En dat dus uitgerekend nu. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit dit probleen eerder gahad hebt. Iemand ervaring hiermee? Ik gebruik een CD-r80, maar er staat maar voor 14 min muziek op.

Muziek is gewoon aiff e.t.c of course.

Help!!!

René

Bijdrager
    JeePee

Wat vraagjes: De CD kun je ook afspelen onder windows en op de mac? Dus je hoort geluid? Wat voor audio-set is het? En normaal kon je een gebrande CD wel afspelen op die audio-set? Is het een CD-merk etc. dat je wel vaker hebt gebruikt? Is het de laatste versie van iTunes? Heb je iets geĂ¯nstalleerd laatst of merk je meer problemen met je systeem? En uit die vraag voortvloeiend, heb je een reparatie-programma, misschien dat er iets niet helemaal functioneert door een software-probleem?

Je zegt: dat er maar 14 min opstaat, ik neem aan dat je daarmee bedoelt, dat je er meer had opgezet, of dat er meer op hoort te staan? Wanneer er meer op hoorde te staan (vandaar dat je ook aangeeft dat de CD (mogelijk) niet af is) is er wellicht iets tijdens het branden misgegaan. Was er een programma dat draaide tijdens het branden? Of was je ergens mee bezig op de computer tijdens het branden? Brand je op de hoogste snelheid?

Ik zou het nog een keertje proberen op een andere CD en eventueel de brandsnelheid voor deze ene keer iets lager zetten, kijken of het dan wel lukt…

Zul je net zien, op een moment dat het je totaal niet uitkomt en dat terwijl het normaal wel functioneert, ik ken het…. Overigens gecondoleerd!

Bijdrager
    ihans

Brand je misschien MP3tjes die kan niet iedere cdspeler afspelen

Bijdrager
    rvamerongen
    ”JeePee”

Wat vraagjes: De CD kun je ook afspelen onder windows en op de mac? Dus je hoort geluid?

Yep

>Wat voor audio-set is het? En normaal kon je een gebrande CD wel afspelen op die audio-set?

Jawel.

>Is het een CD-merk etc. dat je wel vaker hebt gebruikt? Is het de laatste versie van iTunes? Heb je iets geĂ¯nstalleerd laatst of merk je meer problemen met je systeem?

alles heeft gewerkt. Het is mijn cd brander

> En uit die vraag voortvloeiend, heb je een reparatie-programma, misschien dat er iets niet helemaal functioneert door een software-probleem?

Dit is het niet. Onder een ander nood os x systeem op mijn mac, krijg ik het zelfde effect.

>Je zegt: dat er maar 14 min opstaat, ik neem aan dat je daarmee bedoelt,

Nee hoor, er staan/horen maar enkelen nummers op met een totaal tijd van 14 min.

> dat je er meer had opgezet, of dat er meer op hoort te staan?

>Wanneer er meer op hoorde te staan (vandaar dat je ook aangeeft dat de CD (mogelijk) niet af is) is er wellicht iets tijdens het branden misgegaan.

Tussen niet af en niet afgesloten zijn is een wezelijk verschil. Als ik een volle cd brand dan is deze ook fout ook onder andere user accounts.

Was er een programma dat draaide tijdens het branden? Of was je ergens mee bezig op de computer tijdens het branden? Brand je op de hoogste snelheid?

>Ik zou het nog een keertje proberen op een andere CD en eventueel de brandsnelheid voor deze ene keer iets lager zetten, kijken of het dan wel lukt…

Staat er los van anders zou ik het niet op de pc of mac daarna kunnen beluisteren. Ook als ik het aiff bestand terug kopieer van de gebrande cd duurt een eeuwigheid. Gaat met een snelheid van 0,5-0,9 x. Er is iets mis met de brander.

Zul je net zien, op een moment dat het je totaal niet uitkomt en dat terwijl het normaal wel functioneert, ik ken het…. Overigens gecondoleerd!

Dank je.

O ja de brander is schoongemaakt.
    Heb intussen iets gelezen over brander problemen dat ze weigeren te werken na een periode.
    iets meer bekend hierover?

Thanks again.

René

Bijdrager
    rvamerongen
    ”ihans”

Brand je misschien MP3tjes die kan niet iedere cdspeler afspelen

Nee hoor, gewoon AIFF.

Bijdrager
    Jan-Willem

niet alle cd-spelers kunnnen gebrandde cd-jes lezen omdat hun laser daar niet sterk genoeg voor is…

Bijdrager
    rvamerongen
    ”Jan-Willem”

niet alle cd-spelers kunnnen gebrandde cd-jes lezen omdat hun laser daar niet sterk genoeg voor is…

Hi,

dat weet ik dat dat mogelijk is. Maar zoals eerder aangegeven, het heeft altijd gewerkt.

Groetjes

René

Bijdrager
    JeePee
    ”rvamerongen”

Er is iets mis met de brander.

Dat lijkt er wel op…:?

”rvamerongen”

VĂ³Ă³r het probleem of erna? Overigens weet ik niets van branderproblemen na een tijdje. Ik kan me voorstellen dat ze het ooit eens begeven, maar ze mogen toch wel een paar jaar meegaan, lijkt me…:roll:

Bijdrager
    rvamerongen
    ”rvamerongen”

>VĂ³Ă³r het probleem of erna?

Allebei

>Overigens weet ik niets van branderproblemen na een tijdje. Ik kan me voorstellen dat ze het ooit eens begeven, maar ze mogen toch wel een paar jaar meegaan, lijkt me…

Ahum 1 jaar en twee weken. Shit. Aankoop datum 26-06-2002

Bijdrager
    JeePee

Je mag dan nog wel verwachten dat ze wat garantie geven, bij computers mag je ook minstens 3 jaar iets verwachten…:?

Belachelijk wanneer je het volle pond zou moeten betalen!

Bijdrager
    koen76

Hallo,
    is het een interne brander? Zoja, kan je eens proberen de hardware repair disk van Apple te draaien… zo weet je 100% zeker of het je brander is die stuk is….
    Alhoewel dat het daar inderdaad op lijkt..

Heb je ook al eens een gewoon data ceedeetje gebrand met Toast? Werkt dat wel??? Zoja, probeer eens muziek via Toast te branden….

Suc6
    KOen

Bijdrager
    2manydjs

Ten eerste ook mijn condoleances.

klinkt misschien stom, maar het zou best kunnen dat ie het wel doet als je op een lagere snelheid brand.
    Ik heb ook een brander gehad die na verloop van tijd alleen nog maar 1 x kon branden.
    En audio cd spelers zijn altijd meer gevoelig dan CD-ROM spelers..

Als het echt niets wordt, misschien woont er iemand bij je in de buurt die van jouw cd een werkende audio cd kan maken?
    Waar woon je?
    Of ken je zelf wel iemand met een andere brander?

We hebben ongeveer het zelfde probleem gehad, je zal altijd zien wanneer je de techniek echt nodig hebt doet het het niet…

Bijdrager
    rvamerongen
    ”2manydjs”

Ten eerste ook mijn condoleances.

klinkt misschien stom, maar het zou best kunnen dat ie het wel doet als je op een lagere snelheid brand.
    Ik heb ook een brander gehad die na verloop van tijd alleen nog maar 1 x kon branden.
    En audio cd spelers zijn altijd meer gevoelig dan CD-ROM spelers..

Als het echt niets wordt, misschien woont er iemand bij je in de buurt die van jouw cd een werkende audio cd kan maken?
    Waar woon je?
    Of ken je zelf wel iemand met een andere brander?

We hebben ongeveer het zelfde probleem gehad, je zal altijd zien wanneer je de techniek echt nodig hebt doet het het niet…

Bedankt,

echter reeds gebrande cd’s spelen nog goed af. Ook heb ik het geprobeerd op 1X. Ik heb ondertussen 9 cd’s geprobeerd.

Ik heb reeds een cd die werk. Via een andere apparaat. en die werkte direct goed.

René

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.