5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Antares

CD-speler aansluiten op digitale tv

Hallo ik ben nieuw hier. Weet niet goed waar ik mijn vraag moet plaatsen.

Ik vraag mij af of ik mijn Kenwood CD-speler(van 1988) en die nog perfect werkt, kan aansluiten op mijn
    Samsung digitale tv.
    Ik heb m.i. de geschikte kabeltjes liggen maar heb ik dan ook geen voorversterker nodig ?zoals ik hier al heb
    gelezen van mensen die een platenspeler willen aansluiten. De desbetreffende posts zijn evenwel niet meer
    zo recent, zodat ik me afvraag of mijn vraag eigenlijk nog actueel is.

Dank en nog een prettige dag iedereen !

Bijdrager
    TheBigZ

Wat wil je bereiken? Wil je je CD muziek via de boxen in je TV afspelen?

Bijdrager
    Antares

Ja, dat is inderdaad de bedoeling. Mijn versterker is namelijk versleten en ik wil geen hele nieuwe muziekinstallatie kopen.
    Die geluidskwaliteit zal op de tv toch stukken beter zijn, dan wanneer ik de cd’tjes via mijn laptop speel.
    Ik heb wel externe boxen die ik aan mijn laptop kan aansluiten, maar om praktische redenen kunnen die niet aangesloten blijven.
    Uitpakken, aansluiten en terug inpakken is een heel gedoe om eens één of twee cd’tjes te spelen.
    Eenvoudiger zou dus zijn : cd speler aansluiten op tv – die hebben beide immers hun vast plaatsje.
    Alvast dank.

Bijdrager
    Beech

Natuurlijk kan dat, plug de kabeltjes in de witte en rode inputs van je HD TV, als die er zijn. Voorversterker is niet nodig, output zal wel iets van 1 V zijn. Overigens, waarom vraag je dit ? Dit vogel je toch zelf uit ? Enige belangrijke is of de TV nog analoge ingangen heeft.

Bijdrager
    computer space

Waarom speel je ze niet via de laptop op de TV? Digitaal over hdmi kan namelijk ook perfect.
    Ik denk dat een TV geen geluid laat horen als beeld ontbreekt.
    Aan de andere kant: koop een Dayton Audio T-amp voor 35€ en pak willekeurig 2 speakers bij de kringloop, en het klinkt beter dan je TV.
    Platenspeler is iets heel anders. Die stuurt gewoon een onversterkt signaal van het opneemelement naar de versterker, en dat signaal is heel zwak. CD speler heeft gewoon line-out, vergelijkbaar met het audio-deel op een scart-plug of S-video plug.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.