16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    johnnysclub

Cd-rom vast in iMac

Ik heb zonet een cd in mijn iMac gestoken,
    de computer ‘slikte hem in’ maar reageerde er niet op,
    ik dwde op de ‘verweider-cd-knop’,die ook niet bleek te reageren.
    Iemand een sugestie vor dit probleem?

Bij voorbaat dank,
    Johnnysclub

Bijdrager
    jochem75

Als je de imac uit zet en herstart met de ejectknop ingedrukt dan gooit hij er weer uit.

Bijdrager
    Yaris

Of met de linkermuisknop ingedrukt.

Bijdrager
    Koetjesreep

Yaris was me voor.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

wat als hij er dan alsnog niet uit komt?

een maat van mij heeft dat namelijk met een imac net een week buiten zijn apple care garantie.
    best lullig…

Bijdrager
    Jogchum

Open Terminal en geef het commando: drutil tray eject

En via toast wil ook nog wel eens werken.

Bijdrager
    Xigh

Het wordt weer een ander verhaal als je er een kleine cd in hebt gedrukt.

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

dat zou ik niet eens durven

werkt dat Ć¼berhaupt wel?

Bijdrager
    Gilles

je kan ook voorzichtig met een dun stevig stukje karton in de sleuf gaan zodat het karton de cd naar buiten kan helpen leiden.

Dit was het enigste wat lukte op mijn vriendin haar MacBook Pro.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

Bijdrager
    johnnysclub

Rarara door wat het kwam…
    [size=18:00bdd4771e]Microsoft windows vista[/size:00bdd4771e]
    Parallels en windows vista of zo iets,
    achjaah

Bijdrager
    Xserve

Oh in Mac OS X gebeurt dat ook hoor:wink: ik heb het al meermaals op een Mac mini gehad. Altijd werkende oplossing was dan naar openfirmware te gaan en ‘cd eject’ in te typen (wat niet kan op een intel mac). Maar computer opstarten met linkermuisknop ingedrukt zou ook moeten werken.

Bijdrager
    iNaffer

Ik heb dat ook met mijn oude G4 gehad, ik starte de computer op totdat je het login scherm kreeg en dan op eject drukken:D

Bijdrager
    tommy666

@ Xserve: dat geeft dus hetzelfde effect als naar Terminal gaan en ” drutil eject ” ingeven;-)

Bijdrager
    rdesign

Lukt bij mij via Toast altijd wel! Zie je rechtsonderaan zo’n klein cd’tje en daarna ook zo’n ejectknopje. Werkt bij mij altijd! Ook handig als je 2 verschillende CD branders hebt staan, kan je eerst een brander kiezen, en dan die geselecteerde brander ejecten.:lol:

Bijdrager
    Hengheng

Ik probeer hard op mijn tong te bijten.
    Tot nu toe met het gewenste effect.
    (zoekfunctie: Wat komt deze vraag vaak voor, spelling: Verweider ?)

Bijdrager
    a3koorn

Ook ik had dus dit probleem, na een paar keer dat de dvd er rammelend uit kwam, kwam hij er vandaag helemaal niet meer uit, meerdere pogingen gedaan met herstart en linkermuisknop maar niets hielp, ik hoorde hem wel proberen. Uiteindelijk ondstaande geprobeerd, met het kartonnetje tegen de dvd gedrukt( want ik voelde hem zitten) weer opgestart en linkermuis en ja wel hij kwam eruit, maar niet alleen de dvd, er kwam een plastic bescherm folie mee naar buiten, zo’n rond slap plastic ding wat op je schijfje ligt om het tegen krassen te beschermen. Nu werkt de drive weer goed, gelukkig, en ja wel ook hier net na een maand na de garantie.

In iedergeval allemaal bedankt voor de tips. Ik zag mijn euro’s alweer uit de zakken vliegen.

Adrie

je kan ook voorzichtig met een dun stevig stukje karton in de sleuf gaan zodat het karton de cd naar buiten kan helpen leiden. Dit was het enigste wat lukte op mijn vriendin haar MacBook Pro. Hoop dat je er wat aan hebt.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.