8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bijker

CD-rom drive

Ik heb een cd rom drive gekregen”Toshiba XM-6202B”
    mijn cdrom uit mijn G3 Desktop is overleden, nu heb deze Toshiba in mijn G3 desktop geplaatst hij doet het goed maar ik kan hem niet gebruiken als startup, b.v voor Norton of mijn system CD.
    De G3 draait onder sytem 9.2.2 nl
    Moet ik nog iets veranderen aan de cd speler??
    Hier is de link voor de jumper settings http://docs.us.dell.com/docs/storage/06087/jumpers.htm
    De instellingen staan zo als hier beschreven.

groeten ilja

Bijdrager
    bijker

veel mensen gekeken maar heeft niemand een antwoord hier op?????????
    ik hoop van wel?????

ilja:oops:

Bijdrager
    Zout

wat heb je nog meer bij die IDE bus op zitten dan?

Bijdrager
    bijker

alleen de harde schijf,maar nu vraag ik me af, moet het Slave of Master zijn??

Bijdrager
    Deskman

Slave of master maakt niet uit als ze maar allebei verschillend zijn.
    Opstarten een probleem.. Apple heeft heel lang volgehouden CD-spelers met een eigen ROM te gebruiken zodat een opstartCD alleen vanaf de eigen hardware te gebruiken was. Het zou goed kunnen dat jouw G3 daar nog een nazaat van is. Al geprobeerd met de C ingedrukt op te starten? en ook al geprobeerd met de vingergymnastiek apple-alt-shift-backspace en dan opstarten? Je hebt hier geen helper voor nodig: je kunt met je rechterhand opstarten en dan tot net na de BOING de tijd hebben om de backspace-toets te vinden:) Deze toetscombi forceert je systeem te kijken naar een andere dan het aangewezen opstartsysteem. Wie weet…

Bijdrager
    bijker

Oke ik ga het proberen vanavond zit nu nog op mijn werk.

bedankt ilja

Bijdrager
    bijker

ja het is wel erg laat maa ook dat lukt niet, hij blijft zoeken maar alleen een vraagteken.

ilja

Bijdrager
    Deskman

Dan vrees ik dat mijn verhaal klopt. Dan moet je op zoek naar een originele Apple speler…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.