22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    Laurensblom

cd-rom 800 mb branden

Ik moet een paar cd’s branden met 753 mb aan data. Is dat mogelijk met een cd van 800 mb? Ik begrijp dat het vroeger niet kon, maar nu? Of kan ik beter een dvd gebruiken?

Bijdrager
    Shmoo

Of misschien is 20 floppies een optie.:wink:

Bijdrager
    penseel

Gebruik dan eerst een cd rw om te testen.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Cd-rw

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  penseel.

Bijdrager
    Laurensblom

dat ga ik ook doen natuurlijk maar ik heb geen zin om een doos cd-’s te kopen en dan pas te merken dat het niet gaat.

Bijdrager
    sedikit

(aangenomen dat je Roxio Toast hebt) Roxio Toast heeft b.v. de optie bij Data “Use compression”. Dat is met een bestand van 753MB uitstekend te doen op een cd.
    Andere mogelijkheid is om de data eerst te comprimeren/Toon info en kijken of het bestand minder is dan 700MB/dan branden

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Laurensblom

ga ik proberen, dank

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom zou je CD’s branden. Zijn die 12 cent goedkoper dan een DVD?

Bijdrager
    Laurensblom

ga ik proberen, dank. Maar het gaat om muziek die op de cd afgespeeld moet worden. Als ik de boel ga comprimeren moet het eerst weer uitgepakt worden lijkt mij toch

Bijdrager
    Laurensblom

Het gaat om iets wat ik verkoop of weggeef en ik vind het mooier als het op een schijfje staat dat ongeveer even groot is als het bestand. Ik stop ook geen klein cadeautje in een karntonnen doos van 1 kubieke meter. Maar als het niet lukt zal ik inderdaad een dvd gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je gewoon blanco DVD’s koopt (zonder bedrukking dus) weet niemand dat het bestand niet overeenkomt met de schijfgrootte.

Maar… muziek op een CD? Je wilt een Audio-CD branden begrijp ik?
    Dan ga je dat niet op een DVD doen, omdat je klanten meestal niet weten of ze dat wel of niet kunnen afspelen.

Of misschien snap ik niet helemaal wat je er nu precies op wilt zetten, dat kan ook.:)

Bijdrager
    madcat

Vroeger hete dat “overburn”, ik heb ook wel eens een 99min cd gebrand.

bij de advanced instellingen zal er vast wel een vinkje zitten om dit aan te zetten.

onder windows heb je het programma nero die dit ondersteund, voor OSX weet ik niet zo een applicatie die het ondersteund

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  madcat.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  madcat.

Bijdrager
    sedikit

Je kunt de muziek ook op een “printable” dvd branden. De ontvanger kan niet eens zien of het een dvd of cd is:
    http://www.bigdennis.com/catalogsearch/result/?q=Printable+dvd
    En, als je er een programma en een printer voor hebt, kun je die dvd ook nog bedrukken met jouw muziek-cd-afbeelding.
    (ik doe dat vaak met de Canon Pixma IP4300 of de Canon Pixma IP7200)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  sedikit.

Bijdrager
    Laurensblom

Ja ik ga het op dvd zetten met een geprint label erop. Het hoesje is al klaar. Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Maar een dvd is weer niet af te spelen in een cd speler. Lastig!

Bijdrager
    janbertwedman

Er bestaan ook cd’s van 800 mb.

Bijdrager
    janbertwedman

Oeps, was al bekend

Bijdrager
    KarelWillem
    nieuwsgroepen op 24 mei 2016

Exact. Ik gaf daarom ook al aan dat als het de bedoeling is om een Audio-CD te presenteren, het niet handig is dat op een DVD te doen. Want je kunt er niet van uit gaan dat elke CD-speler ook DVD’s kan lezen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 12 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Hydræ

Of je maakt voortaan een dvd-audio. Er past 8,5 GB op een meerlaagse dvd. Je kunt een dvd-audio maken met Sonic Studio, WaveLab, Logic, en Burn.

Dat overbranden werkt trouwens alleen betrouwbaar met hoge kwaliteit cd’s.

Bijdrager
    sedikit
    nieuwsgroepen op 24 mei 2016

Merkwaardig, dat heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt!. Is niet elke cd-speler tegenwoordig ook geen dvd-speler, en omgekeerd? Zowel bij mij thuis, twee stuks, als in mijn auto kan alles op die spelers worden afgespeeld.

(off-topic)Wat ik af en toe wel eens meemaak is, dat de dvd-speler van anderen soms bepaalde film/foto-bestanden niet kunnen lezen. Zoals .avi jpg, .mov, .mp4. .flv e.d. Meestal betreft het dan oude duurdere dvd-spelers met veel toeters en bellen. De goedkoopste spelers van de laatste jaren spelen alles af.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 12 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    KarelWillem

Elke DVD-speler is ‘tegenwoordig’ ook een CD-speler.

Andersom zeker niet.

Bijdrager
    sedikit

@karelwillem. je zou gelijk kunnen hebben. Ik heb die twee cd/dvd-spelers in mijn huis gecontroleerd, en het zijn inderdaad twee dvd-spelers. Maar…het lijkt mij sterk dat de cd-speler in mijn auto, eigenlijk ook een dvd-speler is. Als cd-speler, (daar ga ik van uit) speelt hij ook audio-dvd’s af. Dus?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Ik heb geen idee.

Heb al jaren geen CD-speler meer in de auto. Of in huis (sinds 2003 of zo niet meer).

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.