10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Torz

cd-r

Als je bij een G4 naast de superdrive een 2e optical drive wil plaatsen,in dit geval een cdbrander/reader. Moet dat een bepaald merk zijn(compatible met Mac?) of maakt het niet uit?Heb bij knowledge base gezocht maar nog niets gevonden.Weet alleen dat Burn software van Mac niet alle branders ondersteunt.Hoe zit dat met toast?
    Zijn er slechte merken?

Bijdrager
    pepe

Heb zelf een Sony bijgeplaatst. Prima ding, doet het zonder problemen. Heb geen ervaring met de ‘Macburn’, ik gebruik Toast en die is heel soepel. Is volgens mij wel zo dat niet iedere schrijver direct ondersteunt wordt, maar dan heb je waarschijnlijk wel een goedkoop kreng gekocht…

Als je zeker wilt zijn dan kan je natuurlijk ook een dealer advies vragen…

Bijdrager
    Torz

welk model sony?

Bijdrager
    pepe

CRX160E-RP, 12x8x32x

Niet het laatste en snelste model, maar de vorige was 4xspeed. Da’s toch een verbetering….

Bijdrager
    Torz

thanx:lol:

Bijdrager
    Mazl

Zo heb ik dus laatst geprobeert een AOpen cdrw in te bouwen, maar deze werd dus niet herkent door OS X. Weet iemand misschien een lijstje met welke branders OS X overweg kan?

Bijdrager
    Torz

Lijstje vind je bij Apple Knowledge base.Heb inmiddels een extra CDRW gplaatst in de mirror doors.Een liteon 48x werkt perfect met Toast.
    De Mirror doors geeft zelfs een extra icoon in de menubalk waarmee je kunt kiezen welke duer je opent en sluit. :roll:

Bijdrager
    Mazl

Ik heb dus flink gezocht in die knowledge base maar kan eigenlijk geen lijst vinden van ondersteunde IDE-branders (intern dus). Misschien kan iemand een directe link hier posten?

Bijdrager
    Vincent

Branders door Roxio Toast ondersteunt vindt je hier: http://www.roxio.com/en/jhtml/extranet/driveid/html/A.html

Bijdrager
    Torz
    ”Mazl!”

Ik heb dus flink gezocht in die knowledge base maar kan eigenlijk geen lijst vinden van ondersteunde IDE-branders (intern dus). Misschien kan iemand een directe link hier posten?

Bij apple de lijst van de branders die CD burning door OSX ondersteunen
    http://www.apple.com/itunes/compatibility/
    Je kan in deze lijst kijken naar de kolom “mechanism” voor interne branders.
    Voor Toast zie hierboven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.