7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mekkie

cd printen op epson 2100

Vanuit Epson’s eigen programmaatje “print CD” zijn de resultaten op mijn
    2100 om te huilen (lijkt wel bitmap), vanuit illustrator ziet het er wel goed uit ware het niet
    dat ik de cd niet gepositioneerd krijg (scheelt wel zo’n cm of acht)
    Iemand die dit probleem wist op te lossen ?

Bijdrager
    Hugo

Ik heb de Epson R300 die ook cd’s kan printen met print cd, en ik kan de positie vrij instellen, zowel de positie als het formaat.

En als ik de kwalitiet op de “foto”stand zet geeft dit echt een prachtig resultaat:D
    Kijk een bij de adrukpositie instellingen, het is even een kwestie van proberen,
    Ik had mijn R300 na ongeveer 5 dvd’s op de perfecte positie, gewoon even uitproberen:)

p.s. als iemand een template heeft voor illustrator of photoshop hou ik me ook aanbevolen:)
    Epson Print CD is een heel gaar, bijna amateuristisch programma:(

Bijdrager
    mekkie

de positie instellen lukt alleen vanuit Epsons eigen programma,
    vanuit illustrator printen is de enige optie CD-R als papierkeuze, verder
    geen instellingen.
    het enige wat ik kan verzinnen is een heel groot (A3+) vel maken met ergen
    in de hoek het ontwerpje en dan maar hopen dat ie in de buurt komt……

Bijdrager
    wjgmspeedy

Probeer anders eens de demo van Discus http://www.magicmouse.com/h_discus_detail.html Dit programma werkt erg eenvoudig en intuïtief, en je kunt de afbeelding heel precies positioneren.

Bijdrager
    mekkie

Bedankt voor de tip, ziet er erg feestelijk uit, maar ik zoek denk ik toch een wat proff. oplossing.
    wil graag mijn Illustrator bestanden eps-jes of pdf-jes direct op een cd kunnen printen.
    Moet toch kunnen, zou je denken.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Discus ondersteunt ieg. deze formaten

Import bitmap graphics and photos. Supports a huge range of formats including JPEG, GIF, BMP, PICT, SGI, PSD, TGA, TIFF, PNG, and SGI.

De GUI is inderdaad een beetje kinderlijk, maar het is mogelijk om tot op de mm de afbeelding te positioneren.

Bijdrager
    mekkie

Idd als je bv. converteert naar Tiff, lukt het aardig, jammer van al die woordjes ‘DEMO’ op mijn cd-tje !
    Blijft de vraag, hoe ik vanuit CS op een cd-tje kan printen met de 2100……

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.