8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    gIzMo01

CD of iTunes

Beste,

Wat is volgens jullie de beste opstelling:

– macbook pro via itunes naar Apple TV en dan optisch naar Bose

– CD in Playstation en optisch naar Bose

de vraag is eigenlijk, zou de kwaliteit van het geluid via CD beter zijn of zou het geen verschil maken met een geïmporteerde in iTunes.
    Waarom deze vraag, dit omdat ik bij een DVD via de Playstation wel 5.1 geluid krijg en bij de Macbook Pro en Apple TV enkel stereo

Bijdrager
    Pieterr

CD Audio is stereo.

Bijdrager
    gIzMo01

I know, dus er is qua kwaliteit geen verschil?

Bijdrager
    KarelWillem
    gIzMo01 op 23 januari 2011

Wat is volgens jullie de beste opstelling:
    – macbook pro via itunes naar Apple TV en dan optisch naar Bose
    – CD in Playstation en optisch naar Bose…

Als je de CD lossless in iTunes zet (dus niet als 160 kbit MP3 of zo) dan zal je geen verschil horen.

Verder heeft deze vraag niets te maken met of je al dan niet 5.1 geluid hoort van een DVD in je PS.

Bijdrager
    pinkie

En als het dan toch over de audio zou gaan, ATV2 stuurt 5.1 geluid naar de receiver via de optische verbinding dus als je bron 5.1 is dan komt dat wel aan.

Bijdrager
    gIzMo01

Idd, maar is het mogelijk om 5.1 geluid in je itunes te importeren? Want wat ik ook naar de ATV2 stuur, alles komt aan in stereo

Bijdrager
    pinkie

Ja, met handbrake kun je 5.1 omzetten naar M4V en iTunes accepteert dat gewoon. Ik heb het nu dus over DVD’s en niet CD’s. DVD rippen mat MictheRapper (geintje, is Mac the Ripper) en converteren met Handbrake. Centje van een fluit:lol:

Bijdrager
    Japsuh

Als je 5.1 geluid wil hebben, moet je een SACD kopen. Die werkt wel in de PlayStation (niet op de MacBook).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.