7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Igor

CD na twee minuten inactief niet meer te verwijderen

Ik heb een tijdje geleden mijn oude G4 nieuw leven ingeblazen door er een nieuwe HD, processor en DVD-brander in te stoppen. Alles werkt perfect alleen als ik een cd in de mac stop en ik doe er twee minuten niks mee dan komt hij er niet meer uit. Het icoontje verdwijnt wel na een tijd maar de dvd-brander lijkt dan wel dood te zijn. De mac gaat hierna ook niet meer uit en alleen de powerknop een tijdje inhouden biedt een uitkomst..

Mijn specificaties:

Powermac G4 AGP (500Mhz)
    Sonnet 1,2 Ghz G4 upgrade
    Ati radeon 9000 pro 64 mb
    1 Gig Ram
    1x 40 Gb HD origineel
    1X 200 Gb HD
    NEC 1300 dvd+/-rw
    Zip

Wie heeft er een oplossing?

Bijdrager
    computer space

Staat ie goed vermeld bij applemenu-over deze mac-meer info.
    Er moet zoiets staan (maar dan met nec)

Fabrikant: PIONEER
    Model: PIONEER DVD RW DVR-106D
    Revisie: 1.07
    Serienummer: CKDL724770WL
    Schijftype: CD-RW/DVD-RW
    Schijven branden: Door fabrikant ondersteund
    Verwijderbare media: Ja
    Externe eenheid: Nee
    Protocol: ATAPI
    Eenheidnummer: 0
    Sockettype: Intern

Zijn de schijven op je ATA bus goed op master/slave gezet?

Bijdrager
    Igor

Ja hier wat er staat bij het systeemprofiel

_NEC DVD_RW ND-1300A:

Model: _NEC DVD_RW ND-1300A
    Revisie: 1.07
    Serienummer:
    Externe eenheid: Nee
    Protocol: ATAPI
    Eenheidnummer: 0
    Sockettype: Intern

En hij staat wel op master bij deze ata bus, ik heb de zip er al een tijdje vanaf gehaald omdat ik dacht dat deze misschien stroom trok waardoor hij niet meer werkte maar dat is dus niet zo…
    Op de andere ata bus zitten de twee HD’s.

Bijdrager
    computer space

Heb je al Patchburn gedraaid? http://www.patchburn.de
    Nu ziet het systeemprofiel er namelijk niet optimaal uit. Er wordt niet volledige brandmogelijkheid gemeld en zelfs geen melding van verwijderbare media gemaakt, wat kan duiden op een onjuiste werking. Patchburn zal dit verhelpen.

Bijdrager
    Igor

Heb het ge├»nstalleerd maar geen verschil. Geen andere informatie in het systeemprofiel en cd’s gaan er nog steeds niet uit. Heel vervelend.

Hij brand wel gewoon dvd’s en cd’s en herkent hem ook maar jammer dat je ze niet erin kan laten zitten zonder te gebruiken. Heb ook iets gelezen over Necflash, maar weet niet of dit een oplossing biedt.

Bijdrager
    Igor

Ben nog maar eens aan het zoeken geweest in alle voorkeuren en het bleek dat mijn HD’s in sluimerstand gingen na tien minuten. Volgens mij neemt de mac dan ook mijn dvd-brnder mee en kan daarna niet meer tot leven worden gewekt. Nu ik deze uit heb gezet lijkt alles het weer te doen! Dus hopen dat het zo blijft.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Bij mijn weten moet je de sluimerstand van de harde schijf uitzetten als je DVDs wil branden of je hebt grote kans op fouten. Zeker met Toast.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.