4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    @ruben

Cd kopieren

Hallo,

Ik wil graag een cd kopiëren op mijn mac maar ik weet niet hoe ik een nieuwe iso bestand aan maak. ivm het nieuwe besturingssysteem. Hoe doe ik dit.

Groeten,

Ruben

EDIT:

Dus ik wil een kopie van een CD als iso of als dmg bestand. Het mag ook wel een met ander programmaatje zijn (ipv schijfhulpprogramma).

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  @ruben.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  @ruben.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night. Reden: Tekst aangepast t.b.v. leesbaarheid

Moderator
    Night

Dat kan gewoon met het Schijfhulp programma; klik op het icoontje van een wit vlakje met een harddisk erin en een plus-teken erbij,
    Nu kan je deze als eerste de schijfkopie een naam geven en waar je deze wil opslaan.

In het grijze vlak kun je nu de disk een naam geven (de naam die de disk heeft als je de schijfkopie geopend hebt)
    Dan de grootte: als je op de twee pijltjes klikt achter de grootte kun je een standaard grootte aangeven of zelf iets invullen. Dit is nodig voor OSX om te weten hoe groot de schijfkopie moet worden

Is het een Mac of een PC disk die je wil kopiëren? Als het een PC disk is moet je bij ‘Format’ even kiezen voor MS-DOS. Als het een Mac schijf is, kun je MacOS gewoon laten staan.

Dan kun je onderaan klikken op ‘Creëer’ en je krijgt nu op jouw plek waar je hem hebt opgeslagen een DMG file en op de desktop een nieuw disk icoontje met de naam die jij hebt opgegeven.

Nu kun je de inhoud van je originele CD of DVD hiernaartoe kopiëren.

En klaar is kees:-)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je doet het op de makkelijke manier door het volume aan te klikken in het Schijfhulpprogramma en dan te klikken op „Nieuwe schijfkopie” in de knoppenbalk. Kies een bestandsnaam voor de schijfkopie en een map om hem in te zetten, en klik op Bewaar, waarna je gelijk een rechtstreekse schijfkopie hebt zonder daarna nog met de hand te hoeven kopiëren.

Enig probleem is dat dit, als ik het me goed herinner, niet werkt met installatieschijven van besturingssystemen, hoewel me niet duidelijk is hoe het schijfhulpprogramma die precies herkent.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Jakko Westerbeke.

Bijdrager
    @ruben

Hallo,

Het is gelukt bedankt voor jullie hulp.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.