8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    krachtboek@mac.com

CD kan niet verwijderd, blijft aangeven bestanden in gebruik

Komt iemand aan met een CD met foto’s, dus ik stop m in de krachtboek om een geschikte foto uit te zoeken voor een advertentie. Via de finder ga ik alle fotootjes af (met finder-preview) en toen eenmaal een geschikte foto gevonden, deze vanaf de CD met photoshop geopend. Fotootje bewerkt, en op desktop opgeslagen. Toen CD naar de prullebak. Melding dat dat niet kan omdat er bestanden van de CD nog in gebruik zijn. Stom, natuurlijk. Appeltje Q voor photoshop, nog eens proberen. Weer zelfde melding. Hmmm, previeuw ook een appeltje Q dan? Weer hetzelfde. Had alleen finder en photoshop open, en de bestanden alleen bekeken met finder/preview en eentje in photoshop. Bleef zeggen dat er bestanden in gebruik waren. Moest even restarten om de cd er wel gewoon weer uit te krijgen. En daar baal ik dan van, sinds de komst van mijn krachtboekje heb ik er de grootste lol in om mijn uptime op enkele weken te zien staan.

Is er in zo’n geval een andere optie dan zo’n ranzige windows-restart?

Bijdrager
    Boskabouter

je hebt natuurlijk verschillende mogelijkheden om een cd te verwijderen, Appeltje-E kan ook, of vanuit een findervenster de cd aanklikken en als het goed is staat er een eject teken achter, probeer dat dan eens….

Bijdrager
    crystina
    Bijdrager
    ivan

neeeeeeee man veel simpeler:-)

restart the apple en hou je linker muisknop de hele tijd ingedrukt tot de cd eruit komt.

ivan 8)

Bijdrager
    Freddy Sunder

En in hoogste nood is er nog steeds de gevreesde paperclip :bigsmile:

Bijdrager
    sarasin

en in den terminal?

[code:1:38e86c560b] sudo drutil eject[/code:1:38e86c560b]

of is dat iets te voorbarig?

Bijdrager
    pepe

De Finder geforceerd stoppen helpt ook… Die houdt ‘m namelijk vast. Sporadish gebeurt dat ook wel eens bij mij….

Bijdrager
    michelvdb

Uitloggen en inloggen is ook een oplossing.
    Dan ben je je fetish-uptime niet kwijt…:P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.