7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Schipperenzot

CD kan er niet uit? => Oplossing

Dag mensen,

Voor de 2de maal kon er een cd niet meer uit mijn iBook G4.

In beide gevallen werkte het niet om:

– Open Disk Utility (in the Utilities folder of your Applications folder), select the disc, and choose File > Eject.

– Choose Apple menu > Restart and hold down the mouse or trackpad button until the disc ejects.

– If your drive has an emergency eject hole, put the computer to sleep and insert a large, straightened paper clip in the small emergency eject hole of the drive (the location varies, depending on the drive). Push firmly until the disc ejects.

– If all other methods fail, you can try to eject the disk using the firmware. (This may not work on all computers. For example, it does not work on Intel-based computers.) The steps below describe how to start up and briefly use the computer with only the firmware loaded, not the standard Mac OS X interface.

De eerste keer heb ik rond de 80 euro moeten betalen om te herstellen in de winkel.
    Vandaag heb ik de klus zelf geklaard.

1) Je duwt de F12- toets in
    2) Vanaf het moment dat je de cd hoort verschuiven…
    3) …Trek je er hem heel gemakkelijk uit met een pincet

En neen, zowel cd als mijn superdrive zijn door deze ingreep niet beschadigd geraakt

Dit wou ik even kwijt aan de mensen die hetzelfde probleem zouden hebben.

Bijdrager
    nookie

Gelukkig dat het voor deze keer werkte. Maar het lijkt me toch niet zo’n goed idee om dit elke keer te doen. Het gaat een keer fout en kan je weer die 80 euro betalen of misschien meer, omdat je zelf geprobeerd heb de cd eruit te halen met een pincet. Mocht het weer gebeuren, dan zou ik terug gaan en het kosteloos laten repareren. Daar heb je recht op.

Bijdrager
    iJohan

Muis ingedrukt houden bij opstarten, gooit hij hem er ook uit!

”Schipperenzot”

Dag mensen,

Voor de 2de maal kon er een cd niet meer uit mijn iBook G4.

In beide gevallen werkte het niet om:

– Open Disk Utility (in the Utilities folder of your Applications folder), select the disc, and choose File > Eject.

– Choose Apple menu > Restart and hold down the mouse or trackpad button until the disc ejects.

– If your drive has an emergency eject hole, put the computer to sleep and insert a large, straightened paper clip in the small emergency eject hole of the drive (the location varies, depending on the drive). Push firmly until the disc ejects.

– If all other methods fail, you can try to eject the disk using the firmware. (This may not work on all computers. For example, it does not work on Intel-based computers.) The steps below describe how to start up and briefly use the computer with only the firmware loaded, not the standard Mac OS X interface.

De eerste keer heb ik rond de 80 euro moeten betalen om te herstellen in de winkel.
    Vandaag heb ik de klus zelf geklaard.

1) Je duwt de F12- toets in
    2) Vanaf het moment dat je de cd hoort verschuiven…
    3) …Trek je er hem heel gemakkelijk uit met een pincet

En neen, zowel cd als mijn superdrive zijn door deze ingreep niet beschadigd geraakt

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”iJohan”

Muis ingedrukt houden bij opstarten, gooit hij hem er ook uit!

”Schipperenzot”

Dag mensen,

Ik weet niet wat ik zie en jij niet :D

Bijdrager
    mark-a-mac

open terminal en type: drutil eject

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=36979&highlight=terminal+++uitwerpen

Maar het lijkt er bij jou op of je een hardwareprobleempje had

Bijdrager
    raveon

Opstarten en dan met de cddrive naar beneden de iBook schudden, werkt 9 van de 10 keer.

Bijdrager
    demandiebakt

heb dit met mijn macbook gehad, en toen heel t spulletje ontleed om de cd er uit te kunnen krijgen, hij wou niet meer opstarten met de cd er in (lege cd-r) misschien kan ik m er zo wel uithalen want bij het opstarten hoorde ik wel even de cd drive geluid maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.