13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    stinky

cd-cover in itunes :)

wat leuk!

ik zit hier ff door de site te surfen en zie ineens in de fotogallry een screendump van itunes met links van de playlist een plaatje van de cd-cover van de geselecteerde song:)

gelijk in itunes gechecked natuurlijk en je kunt in in je edit-menu de optie ‘view artwork’ aanzetten en dan kun je idd een plaatje aan nummers koppelen (sommige hebben al).

ik ben waarschijnlijk weer de laatste persoon op aarde die er achter is gekomen, maar mocht dat niet het geval zijn dan wilde ik het hier ff met jullie delen.
    nu wachten op de volgende generatie pods met kleurenschermpje, zodat je tijdens het kiezen van muziekjes ook door de cd-covertjes kunt scrollen. lijkt me cool want ik ben behoorlijk visueel ingesteld.
    well, i’m stoked dus dat word een hoop plaatjes copy-pasten haha!

greetz

Bijdrager
    Walkingfingers

zeker niet de laatste, vast niet de eerste, en toch weer een lekker gevoel iets ontdekt te hebben.

Bijdrager
    Webbiker

Sterker nog, er is een programmatje/plug-in die voor een geselecteerd nummer in iTunes op zoek gaat naar de cover op allmusic.com

GetArtwork 1.4.1

Moderator
    Strifer

waar start ik dat script ergens?

Bijdrager
    stinky

@sybke:
    hey thnx! da’s echt onwijs handig zeg. goeie info!!!!

@strifer:
    in je menu-balk tussen ‘window’ en ‘help’ staat een script-icoontje. als je daarop klikt kun je het scripje starten die de plaatjes zoekt. werkt als een gek

owww yeah! nieuwe dingen ontdekken is LEUK:D

Moderator
    Strifer

okay.. ik heb GEEN scriptmenu…….. OSX10.3.3… ik zal het wel uit gezet hebben ergens omdat ik geen troep in mijn menubalk wil die ik nauwelijks gebruik. alleen nu heb ik het even nodig:-)

Bijdrager
    nankovic

synergy is wellicht aan te raden. Deze laat de cd-cover even zweven op je desktop. daarnaast nog andere handige features.

http://wincent.com/

Bijdrager
    junkiesxl

Of Clutter, is ook n geweldige app voor cd-covers !

Moderator
    Strifer

ik heb synergy al, betaald en wel, maar die updat egeen covers meer zoals deze het ooit deed. daaromwil ik dit even gebruiken om alles aan te vullen:-)

Bijdrager
    4iam

dit is mijn favoriete script: Find Album Artwork with Google v2.2

de kracht van Google en zelf controle welke afbeelding je wilt gebruiken.

sowieso veel nuttige iTunes scripts te vinden hier.

http://www.malcolmadams.com/itunes/scripts/scripts11.php?page=1#findalbumartwork

Bijdrager
    kristo

Of nog: FETCH ART een script voor iTunes, selecteer je album of nummer(s) in iTunes en het gaat op zoek naar album covers op de Amazon websites.

Bijdrager
    Tomaat

Ik gebruik zelf Clutter..werkt erg grappig:)

Een nadeel vind ik wel dat liedjes langzamer laden als er cover art aanvast zit geplakt.. :/ Maarja..ik heb ook niet echt een extreem snelle machine;)
    Gelukkig heb ik over weekjes een powerbook d’r bij!:D

Bijdrager
    MacFeegle

Nog leuker gaat het worden met Tiger. Daar zit een screensaver bij die gebruik maakt van je album-art. Dit zag ik (geloof ik) bij de laatste presentatie van Steve Jobs (http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.