6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    shanker

cd brander leest alleen nog maar

Hallo,
    Ik hoop maar dat ik niet weer een heel erg domme vraag stel, maar ik kom er echt niet uit! Ik heb een weekje geleden een G4 (450 mhz powerpc) gekocht. Nou zat hier een dvd speler in en een zip drive. De dvd speler zou ik toch niet zo vaak gebruiken dus heb ik mijn oude cd writer ervoor in de plaats gezet. Dit is een Philips cdrw 800. Op mijn windows pc heeft ie het altijd gedaan, zowel lezen als schrijven, maar nu ik de speler in de mac heb gezet, wil hij alleen nog maar lezen…
    Eerst heb ik via iTunes geprobeerd te branden, maar die gaf aan geen brander/drivers te vinden.
    Toen heb ik patchburn gedownload en geinstalleerd, en nu geeft iTunes de melding dat de brander niet goed heeft gereageerd en dat opnieuw proberen onmogelijk is.
    Wat doe ik fout? Het ligt nu toch niet meer aan de drivers? Of moet ik een andere brander zoeken?

Bijdrager

de brander werkt niet met mac osx. anders moet je ff op de site van philips kijken of daar er drivers zijn voor mac osx.

Bijdrager
    Deskman

Welkom,
    Domme vragen bestaan niet. OSX ondersteunt van huis uit stapels met CD en DVD lezers en schrijvers. Maar soms moet je ze een handje helpen…

Probeer patchburn maar eens…

http://www.patchburn.de/

Bijdrager
    Gijs Raggers

Ik zou voor minder dan 50 euro (!) de nieuwste Pioneer DVD DL burner kopen. Wat een feest.

Bijdrager

laatst heb ik op het “Zwarte markt” in Beverwijk een DVD DL van een onbekend merk gehaald voor maar 40 euro… en die werkt wel goed.

Bijdrager
    shanker

Maar hoe kan het dan dat hij wel cd’s leest? Met Patchburn heb ik het inderdaad geprobeerd, maar toen kreeg ik dus die foutmelding. Ik zal eens even kijken op de phillips site inderdaad en anders zit er niets anders op dan weer ff te sparen voor een nieuwe brander:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.