18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    jonnie

Cd brander bijplaasten in Powermac G4

“Omschrijving:
    Het branden van een CD is met deze 52 speed CDRW in een mum van tijd gebeurd. De brander heeft een IDE aansluiting en is makkelijk in een 5,25 inch bay te installeren. De branders worden geleverd inclusief burningsoftware. Het merk van de brander kan verschillen, de merken die wij veel gebruiken zijn Samsung, MSI, BTC, A-Open, Asus en Lite-On.”

Dit is van de Norrod site.

Heeft iemand ervaring met het bijplaatsen van een dergelijke brander
    in een FW800 Powermac G4?

Thanx

Bijdrager
    bruno

Het beste is om er een externe box voor aan te schaffen, anders wordt het zagen in de kast, en kan ik je niet aanraden, en kost het veel tijd en moeite als je het netjes wilt doen.
    waar een wil is is een weg

Bijdrager
    jonnie

Ja joh? Past er niet gewoon een brander in de onderste bay?

MMM das jammer…:(

Thanx

Bijdrager
    bruno

Lette even niet op… een 5,25 inch brander moet passen,
    frontje er voor uit en erin hangen zelfde frontje als bover weer plaatsen, moet dus wel kunnen.
    lekker knutselen

Bijdrager
    macpro

In principe zou dat wel moeten passen, maar ik denk dat je even goed moet kijken naar de positie van het lade open/dicht knopje.
    Daar moet het knopje in het klepje van de G4 netjes tegen aan komen.
    Kijk even hoe dat bij de CD speler die je al in de G4 hebt zitten zit en vergelijk dat met het plaatjes van de speler die je wilt kopen.

Bijdrager
    bruno

Hij zit vanaf het midden dus dat zal wel goed komen;)

Bijdrager
    jonnie

Ok er is weer hoop :)

Ik kon niet gericht iets vinden met de zoekfunctie, maar maakt het merk
    ook uit? Of accepteerd mijn g4 alle interne branders?

Ga morgen maar eens kijken.

Mijn superdrive brand niet supersnel, dus ik dacht ik doe er nog een snel
    brandertje bij om cdeetjes te fikken. Vandaar:D

Bijdrager
    bruno

Nee, je mac ondersteunt niet alle branders, maar toast gelukkig wel, duhu

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    Yosemite

In de Drive Compatibility Database van de website xlr8yourmac.com staan heel veel gebruikerservaringen van verschillende soorten CD-RW drives. Zo kan je voor aanschaf alvast zien of andere positieve ervaringen hebben met een bepaald type drive:
    http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Bijdrager
    pako

Je moet waarschijnlijk het voorste stofkapje van de lade afschuiven. Bij mijn Pioneer Superdrive kon dat door het kapje omhoog te schuiven. Anders past ‘ie niet door de deur. Je krijgt dus een redelijk ‘kale’ lade.

Verder moet je de Superdrive als Master bovenin zetten en de cd-brander onderin als Slave configureren!!

Ik had een combodrive en heb er een Superdrive bij in geplaatst.

Ik zou de compatabilitylijst wel even checken aangezien die drivers zeker in het OS zitten…

Bijdrager
    jonnie

Thanx voor de info mensen.

Ga zo is ff kijken.

Groet,

Jonnie

Bijdrager
    KR1275

Bij de laatste G4 (mirror?) past volgens mij wel een tweede brander onder de bovenste. Bij de G4 QS past die beslist niet.

Bijdrager
    mach2

Ik heb een tijdje geleden een Pioneer DVD brander bijgeplaatst onder de combodrive in mijn G4 867DP (MDD). Dat gaat prima. Klepje verwijderen uit de tweede drivebay, frontje van de te plaatsen drive voorzichtig verwijderen (anders past ie echt niet!), stekkertjes aansluiten en gaan.

Bijdrager
    jonnie

Ok dat klepje, daar bedoelen jullie toch het spiegelende klepje van de toren zelf mee?

Zo ja, dan heb je dus zo’n gapend gat in de onderste bay… MMM das wel lelijk.

Of bedoelen jullie het plaatje wat de boel afsluit als er niks in de onderste bay is geplaatst.

Bijdrager
    Torz

1.In de MDD G4 (alle modellen) past heel eenvoudig een extra drive kwestie van minuten.En het klepje verwijderen anders gaat hij niet door de deur.
    Er hoeft niets gezaagd of versleuteld te worden.

2.Alle andere,oudere modellen is niet mogelijk, want de tweede bay is GEEN 5.25. Tenzij je van radikale oplossingen houdt.

Overigens kun je zo’n klepje met veer als de boel grondig verbouwd als onderdeel kopen.

www.applemacparts.com

Er zijn verschillende artikelen verschenen over 2 branders in de oudere modellen.
    bidouille

Ik weet niet precies waar ze allemaal stonden ,maar ik heb er een paar gezien. je hebt wel een Dremmel nodig of een hele sterke blikschaar

:wink:

Bijdrager
    mach2

nee, ik bedoel niet het mooie spiegelende klepje (dat wil je er natuurlijk niet uithebben!!), maar het dunne metalen afdekplaatje achter dat klepje. sorry, was inderdaad een beetje onduidelijk.

Bijdrager
    jonnie

Ok, heb er een besteld. Een philips.

Thanx voor de info 8)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.