16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    doggie

cd branden zonder pauze tussen nrs.

Ik probeer al een tijdje met iTunes een cd van de supperclub (lounge) te branden zonder dat er een pauze tussen de nummers zit, zoals op de cd zelf.
    Lukt me niet met voorkeuren zoals branden zonder pauze of nummers laten overlopen met importeren.
    De pauze is maar een fractie van een seconde, maar gewoon niet mooi.
    Heeft iemand een tip?

Bijdrager
    Fokker3

Heb je bij de voorkeuren al aan staan “Disk at Once” ofwel “DAO”? Standaard staat dat geloof ik op Track At Once, en dan gaat de laser tussen de nummers telkens even aan en uit, wat die pauze en/of klik veroorzaakt.

Bijdrager
    joostovermars

helaas, daarvoor heb je een programma als peak of Jam en toast nodig. deze kunnen 1 disk image maken van je audiobestanden en je kunt daarbij zelf de plaats van de markers en lengte van de pauzes bepalen. Met iTunes gaat dat zeker niet.

als je originele Cd nog hebt en je hebt toast, dan kun je proberen met Toast een diskimage te maken. of dat lukt met een audio CD, ik weet het niet.

heb je QT pro, dan kun je daarmee 1 lang audiobestand maken waarin je al je nummers 1 voor 1 plakt. en daarvan dan een cd bakken. je mist dan wel de markers dus je kunt niet naar een bepaald nummers springen.

Bijdrager
    patjo

Zo moeilijk hoeft het niet! Sleep gewoon de nummers – AAC, MP3. AIFF, het maakt niet uit – in de juiste volgorde naar een Toast-audiovenster, selecteer alle nummers in je lijst en zet de pauze op 0 seconden. Dat doe je door het kleine zwarte driehoekje bij ‘pause’ even aan te klikken. Er verschijnt dan een menuutje. Daarna klik je gewoon op de brandknop. Toast meldt dan dat de pauze voor het eerste nummer 2 seconden moet zijn en of je dat wilt repareren. Dan klik je ‘yes’ en alles wordt keurig aan elkaar gebrand.

Bijdrager
    patjo

PS: en je behoudt op bovenstaande manier gewoon alle trackmarkeringen! Overigens geldt deze beschrijving voor Toast 6, maar ik denk dat het bij 5 niet anders werkt.

Bijdrager
    Liam

Dat klopt, hat was zelfs in Toast 3 al zo.

Bijdrager
    doggie

Voordat ik het met toast probeer, wil ik de eerste oplossing uitproberen, maar ik kan niet vinden waar CD at once staat aangegeven, ondanks dat ik alles heb aangeklikt onder voorkeuren. Misschien doe ik iets fout?

Bijdrager
    patjo
    ”doggie”

Voordat ik het met toast probeer, wil ik de eerste oplossing uitproberen, maar ik kan niet vinden waar CD at once staat aangegeven, ondanks dat ik alles heb aangeklikt onder voorkeuren. Misschien doe ik iets fout?

Ik denk dat Fokker3 zich vergist. Toast biedt de keuze tussen track at once en disc at once, iTunes niet. Wel kun je in de iTunes voorkeuren onder het kopje ‘branden’ aangeven dat je geen pauze tussen de nummers wilt, maar dat had je geloof ik al uitgevonden en uitgeprobeerd. Dus ik denk dat je meteen naar Toast moet…

Bijdrager
    koen76

Hoi,
    het is wel mogelijk om een cd te branden met iTunes zonder ‘tusenpauze’.
    Je moet dan idd ‘disc at once’ aanzetten, maar je moet de nummers die je zonder pauze wil selecteren en dan disc at once.

iTunes maakt daar dan 1 track van. Gevolg is dat je dan een cd zonder pauzes hebt, maar het grote nadeel is ook dat je cd speler geen tracks herkent…
    Heel je supperclub cd is dan 1 grote track….en dat skipt niet lekker in de auto!

Dus de beste oplossing is idd via Toast….
    Probeer het maar eens via iTunes, je merkt onmiddellijk wat ik bedoel, want ook ik je iTunes playlist verschijnt je cd als 1 grote track…

Suc6
    KOen76

Bijdrager
    doggie

Sorry hoor, maar doe alles volgens de regels denk ik, maar als ik wil branden krijg ik een melding dat de cd vol is terwijl die net van mijn spindle komt.
    Al meerdere malen geprobeerd. Heb al bij help gekeken, wordt ik echter ook niet wijzer van.

Bijdrager
    doggie

Help!! mijn toast progr. leidt een eigen leven!!!
    oké, Toast accepteert nu wel mijn CD, ik heb 0 sec. pauze ingevoerd, maar… op het moment dat het werkelijke branden moet beginnen wordt er automatisch overgeschakeld naar 2 sec. pauze. Iemand enig idee, kom een beetje in tijdnood.

Bijdrager
    Marc

2 seconden is normaal voor hij aan het eerste nummer begint te branden. Al de rest zou 0 moeten blijven.

Bijdrager
    doggie

YES!!
    t’ Is gelukt, hoewel er nog wel een kleine hapering tussen de nrs. blijft, maar ik denk dat dat niet beter lukt. Maar klopt het dat je na het importeren van de nrs. het proces af moet breken en dan opnieuw de 0 sec. pauze in moet voeren voordat je definitief gaat branden? Is niet echt makkelijk. Hij geeft dan wel DAO aan.

Bijdrager
    Marc

Om die hapering weg te werken zou je met JAM moeten werken, daar kan je de nummers vloeiend in elkaar laten lopen.

Bijdrager
    patjo

Doggie, met welke brander werk je eigenlijk? Tegenwoordig kunnen alle branders disc at once aan, maar bij de iets oudere modellen was dat niet gegarandeerd. Het zou dus gewoon kunnen zijn dat je een hardware probleem hebt en geen software probleem. Als je de pauze op 0 zet hoort er geen pauze tussen te zitten, zelfs geen hele korte!

Bijdrager
    mailmen

wat het ook nog zou kunnen zijn:
    ik weet niet hoe je de oorspronkelijke nummers hebt geëxtract?
    soms gaat dat ook niet altijd goed. dan maakt hij zelf hele kleine pauzes aan het begin/eind van het nummer.
    nieuwe toast met nieuwe brander geeft GEEN pauzes meer tussen de nummers. Dus dat is het echt niet… jam werkt uiteraard nog beter.
    groet
    Martijn

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.