8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    nookie

cd branden in itunes……duurt erg lang….hoe kan dit??

Ik heb itunes 3:D en mac os 10.2.4:D op een 400 mhz:? apple g4 draaien. Nu wil ik via itunes een audio cd branden. de bestanden zijn mp3, dus moet hij deze converteren naar aiff, de melding die hij geeft is: cd voorbereiden. Hier doet hij gigantisch lang over :x:x:x:x, 10 minuten per track of langer. Dan moet hij de cd ook nog eens branden :evil::evil::evil::evil:, dit duurt ook een eeuwigheid, met als resultaat de melding: fout opgetreden bij het branden :cry::cry::cry::cry:, dus na wat uurtjes zwoegen, helaas geen goed resultaat in itunes. Is dit op te lossen :?:?:?:???? Ook kan ik het via toast doen, maar in 10.2.4 krijg ik foutmeldingen in toast :evil::evil::evil::evil:. In 9.2.2 lukt het wel, maar dan moet ik steeds herstarten om een cd te branden, dus dat is geen oplossing :(:(:(:(. Best jammer, aangezien itunes hoog aangeschreven staat als de apple mp3 speler :lol::lol::lol::lol:, waarom duurt het branden dan zo lang :evil::evil::evil::evil:????

Greeeetttzzzzzzz, nookie :P

Bijdrager
    Lin

Ik zou wel willen dat ik itunes kan branden
    moet het nu via toast doen.:(
    mischien weet iemand hier ook een oplossing voor?

Bijdrager
    passenger

Het enige dat je niet vermeldt is je werkgeheugen, dat kan weleens een behoorlijke beperking zijn. Het is mij overigens wel opgevallen dat iTunes in sommige gevallen erg langzaam kan worden. iTunes heeft veel geheugen nodig voor converteren, maar gewoon een audio-cd branden is bij mij geen probleem. Wat voor brander met wat voor aansluiting heb je?

Bijdrager
    nookie

Op zich heb ik niet echt een 48x speed brander, tis een oudje, lacie, 4x speed, usb 1, maar dat terzijde. In toast is hij vele malen sneller met branden. ik zit nu op mijn werk, met 9.2 te werken, dus kan niet kijken hoe het zit met werkgeheugen. Gaat dat nog steeds als in 9.2, :apple: i en dan naar geheugen, of werkt dit nu anders??

In itunes zet ik hem op 2x speed, heb ervaring dat 4x speed niet goed gaat in toast met audio cd’s, maar dat heeft niks te maken met de cd voorbereiden toch?? Deze melding geeft alleen aan dat itunes ze van mp3 naar aiff aan het converteren is, of zit ik nu echt onzin te brabbelen.

Graag wil ik antwoord op de vraag met dat werkgeheugen, dat kan het best zijn, maar wil dus weten of dat nog steeds zo werkt als in 9.2 om dat dus te verhogen.

greetz,

nookie :P

Bijdrager
    DesertDog

Heb je tijdens het ‘branden’ nog andere programma’s actief?
    Mijn ervaring is bv dat alles nogal traag wordt als Mail aanstaat.

(op zich mag je in het vervolg wel wat minder :mrgreen: gebruiken hoor)

Bijdrager
    nookie

Ben dus nu thuis, eindelijk mac os X voor mn snuffert!!!!!:P :P
    Het is dus geen :apple: i om je geheugen op te krikken, waar vind ik dat in godsnaam. Over andere applicaties die geopend zijn, dat kan best wel eens kloppen. Ga dat een x uitzoeken. Maar hoe krik ik het geheugen op??

Greetz,

nookie met minder smilies dit keer!! :P

Bijdrager
    nookie

Ben nu aan t branden, heb ze eerst geconverteerd naar aiff, daarna branden met die zooi. Krijg ik de melding dat hij wederom de cd gaat voorbereiden, duurt ongeveer een half uur, branden doet hij maar op 1x speed (maakt niet uit wat ik invoer, hij blijft op 1x speed branden) en alle overige apps zijn uit.

Duurt nog steeds veel te lang. de oplossing zal wel zijn dat ik een snellere brander nodig heb denk ik, of zijn er nog andere mogelijkheden.

En hoe zet ik in godsnaam mijn geheugen hoger bij apps.

greetz again,

nookie met 1 smiley :P

Bijdrager
    MacAttack

ga eens naar het :apple: tje in de menubalk en ga dan naar ‘over deze mac’ daar vind je alle gegevens over je mac, dus ook de hoeveelheid geheugen aanwezig.

In OSXhoef je geen geheugen toekennen aan programma’s. Dat doet OSX zelf en hoe meer geheugen je gebruikt, hoe trager alles gaat natuurlijk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.