7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    iSpons

CD branden in iTunes

Als ik een CD wil branden in iTunes
    moet ik dan kijken naar totale tijd of naar de MB?
    ik probeer een 700MB (80 min) te branden en heb 17 liedjes
    en slechts 92,4MB maar 1:20:48 totale tijd :s
    moet ik nu songs verwijdere zodat ik 80Min heb
    of toevoegen tot ik 700 mb heb?

Bijdrager
    dimelot

Volgens mij is die 92 mB de grootte wanneer je brand als MP3. Dus bij de voorkeuren instellen dat je wilt branden als AIFF (Audio CD) en dan zie je volgens mij wel het juiste aantal mB.
    En qua tijd moet je gewoon evt. de tussenpauze weglaten, dan zou je het ook weleens kunnen halen. Is ook te vinden bij de voorkeuren.
    Succes

Bijdrager
    Geedee

Je kijkt naar het aantal MB. Bij een cd van 700 MB kan je 700 MB branden. Zo simpel is dat. iTunes verwittigt trouwens als je cd te klein is voor hetgeen je erop wil branden. Btw, 92 MB is inderdaad erg weinig als het om AIF gaat.

Bijdrager
    Gijs

Het antwoord van dimelot is juist. De opgave van MB’s slaat op de ruimte die het op je harde schijf inneemt. Als je dus geen mp3 brandt, maar audio-formaat (om op iedere cd-speler te kunnen draaien) dan kun je beter naar de tijd kijken.

Moderator
    Lucas Raggers

Volgens mij moet je helemaal niet kijken naar de mb’s maar gewoon naar de tijd. 1:20:48 zal er dus niet oppassen.

Overigens staat er bij mij niet de aif tijd onder als ik in de voorkeuren hem op ‘audio cd’ zet. Zou ook wel sterk zijn, want dan moet iTunes gaan gokken.

Bijdrager
    iSpons

Ik heb het gevonden
    gewoon voorkeuren=>audio cd
    en dan een nieuwe slimme afspeellijst
    en beperk tot minuten 80 min
    en iTunes zoekt zelf hoeveel er in passen :D

Bijdrager
    Gijs
    ”lucasraggers”

Volgens mij moet je helemaal niet kijken naar de mb’s maar gewoon naar de tijd.

Je zegt eigenlijk hetzelfde als ik, maar de mb’s zijn wel van belang als je een mp3-cd wilt branden, want dan zegt de tijd weer helemaal niks over wat er op de cd-r past.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.