14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Daantje

cd brand programma

Met welk programma kan ik het beste cd’s branden, ik had eerst Toast maar nu moet ik een neiuw programma installeren en zou ik ook een ander programma kunnen kiezen. Doet Disc burner het niet in X?

Bijdrager
    MacLover13

MacFan van deze maand behandeld diverse alternatieven voor Toast.

Bijdrager
    drscsi

Toast voldoet prima bij mij, ook onder OsX.

Bijdrager
    Daantje

En Disc Burner, is dat er ook voor X?

Bijdrager
    koen76

Als je cd’s wil branden onder OS X zonder extra programma is dat een makkie…

Je steekt een lege cd in je brander…vervolgens vraagt je mac je welk programma je wil openen… iTunes voor muziek, de finder of schijfkopie..;

Klik op finder openen en geef de ceedee een naam…

Dan krijg je een cd op je desktop en je sleept gewoon hetgeen wat je wil branden naar die cd. Daarna kan je onder een bepaald menu branden…..

Dus brand schijf!!!

Fikken maar, zou ik zeggen..
    Suc6
    KOen76

Bijdrager
    dennis

Je kan ‘gratis’ branden in de finder, maar als je echt goede CD’s wilt met veel opties en makkelijk overzicht dan MOET je Toast aanschaffen!
    Ik wil het je bijna verplichten! :wink:
    Roxio Toast & Jam kost 200 euro (upgrade kost 110 euro)
    Als je dit er voor overhebt dan moet je zeker Toast kopen!
    Je zal er geen spijt van krijgen!
    Verder, als je toch 1 CD’tje per jaar fikt, blijf dan maar bij de Finder hangen;)

Greetz Dennis

Bijdrager
    DesertDog

Ik brand alles met toast, en dat werkt altijd. Ook voor dvd’s (eerste exemplaat via dvd studio pro, maar extra kopieen via toast).
    Aangezien ik de ‘standaard’ apple brandmogelijkheden niet meer gebruik weet ik niet of het volgende probleem nog steeds bestaat:

-Bij het branden via het OS kon ik niet makkelijk een pc-compatible cd maken. Erg lastig als je ergens ff snel een cd-tje voor een pc-klant moet branden.

Inmiddels is dit al weer een jaar geleden, dus weet iemand of dit probleem nog steeds bestaat?

Bijdrager
    kenmasters

Ik dacht dat via de Finder of Jaguar CD Essentials wel een PC-CD kon maken…

Als je niets tegen X11 hebt kun je X-CD-Roast (naam kan iets anders zijn) eens proberen, een uitstekend brand programma. Verder zijn er voldoende Free- en Shareware programma’s te krijgen. Probeer VersionTracker of een dergelijke site eens.

Bijdrager
    DesertDog

Het kan zijn dat het inmiddels wel gewoon via de finder kan hoor, heb het nog nooit in 10.2 geprobeerd.
    maare: Jaguar CD Essentials, tell me all about that. Heb er nog nooit van gehoord

Bijdrager
    Daantje

Bedankt voor al jullie berichten, precies wat ik wilde weten. Ik ben eigenlijk net ingeschreven op deze forums maar ben nu al overtuigd van mijn beslissing: heel nuttig. Tot een volgende keer, groeten Daantje

Bijdrager
    The Photographer

Problemen met branden voor pc via de finder is nog steeds up to date…
    Ik had steeds problemen mt het branden (op mijn werk) van een normale ISO cd die ook op een Windhoosbak te lezen was.

heb “uren” met Apple prof. aan de lijn gehangen, het enige dat ze me konden vertellen is dat ik dan toch aan de Toast moest…:x

maar het werkt dan ook perfect..

Bijdrager
    hans dorsman

Toast werk goed, maar het is belachelijk duur. Voor die prijs zou er een dvd-schrijver bij moeten zitten.

Pas heb ik nog een philips cdwriter gekocht van 59 euro. Dat is inklusief nero (voor windows dus).

Hans

Bijdrager
    Pjotr
    ”hans

Toast werk goed, maar het is belachelijk duur. Voor die prijs zou er een dvd-schrijver bij moeten zitten.

Pas heb ik nog een philips cdwriter gekocht van 59 euro. Dat is inklusief nero (voor windows dus).

Hans

Ach, Voor 9 euro heb je Toast lite bij http://www.mailamac.nl (voor de mac dus)

Bijdrager
    dennis

Ik kreeg Toast Lite er gratis bij (Had een bestelling gedaan bij die zaak in Woerden, MacHouse dacht ik?!?)
    Toch heb ik Toast Titanium gekocht en nog geen moment spijt van gehad!

Dennis

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.