2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Cursor

CCC in map op portable SSD

Een CCC kloon in een map (folder) op een SSD, gaat dat werken?

Ik zou het haast denken als ik lees:
    …Click the New Folder button to create a new folder at the root level of the destination to store your data volume’s backup, then select that folder as the destination…
    http://bombich.com/kb/ccc4/i-want-back-up-multiple-macs-or-source-volumes-same-hard-drive

Dit gaat over “multiple macs”, maar dat zou toch ook voor één mac gelden?

Voordeel ten opzichte van partitioneren is, lijkt me, dat een map (folder) flexibel is.
    En de overblijvende ruimte, die langzaam kleiner wordt, kan ik gebruiken voor andere zaken.

Overigens: is er een grens aan de capaciteit van een map?

-rMBP late 2013, 16 GB RAM, 1TB SSD (momenteel 717GB vrij van de 999GB)
    -Carbon Copy Cloner 4.1
    -Transcend StoreJet 500 1TB portable SSD voor Apple Mac Thunderbolt / USB 3.0

Bijdrager
    fixar

Op het moment dat je een kloon gaat bewaren in een folder op een HD/SSD vervalt de mogelijkheid om deze kloon bootable te laten zijn.

Als je de beschrijving op de door jouw genoemde site leest is het bewaren van een kloon in een folder vooral handig wanneer het een kloon betreft van een Volume waarop je slechts data hebt staan (dus niet je opstartschijf)

Je kunt echter prima een kloon maken van je rMBP op de Storejet en daarnaast op de Storejet een folder aanmaken waar in je overige (non-critical) data in opslaat.
    Als je maar in de voorkeuren van CCC aangeeft dat je onderdelen op het root-niveau van de doelschijf wilt beschermen (onder geavanceerde instellingen)

Dus wat jij wilt kan wel, maar dan net even andersom;)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.