9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mirry

catalogus

Ik ben bezig met een catalogus, en omdat ik nog nooit zo’n groot project heb gehad, ben ik benieuwd hoe ik het straks moet aanleveren bij de drukker. Ik heb nu in Indesign per pagina (a4 formaat wordt het uiteindelijke formaat, dus 1 pagina is 2x a4) spreads gemaakt, die dus samen 1 a3 vormen. Wil de drukker het uiteindelijk ook hebben als losse pdfs? Of moet ik zelf een inslagschema maken? Hoe pak ik dit het handigst aan met de bestanden die ik heb? Natuurlijk kan ik het ook straks aan de drukker vragen (lopen nu verschillende offertes, dus kan nog niemand bellen), maar ik ben graag goed voorbereid.

Bijdrager
    Mezzanine

en uit voorzorg fonts en gebruikte illustraties op de cd meebranden 8)

Bijdrager
    Mirry

uiteraard:) het gaat me niet om hoe ik drukwerk in het algemeen aan moet leveren, maar omdat ik nu allemaal losse pagina’s (zo’n 50) heb, is het voor mij iets dat ik nog nooit zo aangeleverd heb. Met een pagina of 4,6,8 kon ik nog gewoon schuiven tot de pagina’s zo werden zoals ze ook uiteindelijk gedrukt gingen worden. Als ik 50 pagina’s moet schuiven en plakken….. dat moet anders kunnen! Dat is zeg maar mijn vraag.

Bijdrager
    Syndic
    ”Mirry”

Ik ben bezig met een catalogus, en omdat ik nog nooit zo’n groot project heb gehad, ben ik benieuwd hoe ik het straks moet aanleveren bij de drukker. Ik heb nu in Indesign per pagina (a4 formaat wordt het uiteindelijke formaat, dus 1 pagina is 2x a4) spreads gemaakt, die dus samen 1 a3 vormen. Wil de drukker het uiteindelijk ook hebben als losse pdfs? Of moet ik zelf een inslagschema maken? Hoe pak ik dit het handigst aan met de bestanden die ik heb? Natuurlijk kan ik het ook straks aan de drukker vragen (lopen nu verschillende offertes, dus kan nog niemand bellen), maar ik ben graag goed voorbereid.

Ik maak ook veel magazines van 100+ pagina’s op. Mijn drukker wil alle pagina’s als losse PDF’s aangeleverd hebben. Dus geen spreads maar losse A4 pagina’s. Zelf op inslag zetten raad ik je af. Da’s een klus voor de drukker.

Ik heb nog een mooi scriptje liggen waarmee je vanuit Indesign in 1 handeling alle pagina’s apart als PS weg kan schrijven :wink:

PB me maar als je die wilt hebben…

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Mirry”

Ik ben bezig met een catalogus, en omdat ik nog nooit zo’n groot project heb gehad, ben ik benieuwd hoe ik het straks moet aanleveren bij de drukker. Ik heb nu in Indesign per pagina (a4 formaat wordt het uiteindelijke formaat, dus 1 pagina is 2x a4) spreads gemaakt, die dus samen 1 a3 vormen. Wil de drukker het uiteindelijk ook hebben als losse pdfs?

meestal wel, maar vraag het je drukker

”Mirry”

IOf moet ik zelf een inslagschema maken?

nee

”Mirry”

Natuurlijk kan ik het ook straks aan de drukker vragen (lopen nu verschillende offertes, dus kan nog niemand bellen), maar ik ben graag goed voorbereid.

gewoon bellen, en alles doorspreken

Bijdrager
    Mezzanine
    ”EagerB0bNerd”

gewoon bellen, en alles doorspreken

best comment yet…

Bijdrager
    Ch3mZ

Of naar toe natuurlijk… :innocent:

Bijdrager
    Sambo

Het paginaformaat is A4, zo stel je dat ook in in InDesign.
    Een spread bestaat dus in InDesign uit 2 pagina’s.

Wat jij de drukker aanlevert is een bestand van losse pdfs die kun je rechtstreeks vanuit InDesign maken.
    Drukker maakt zelf een inslagschema.

Bijdrager
    Mirry

Mooi, bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! En snel ook vooral :lol: Ik zal de rest even met de drukker overleggen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.