7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    egelantier

Catalina problemen om mijn iMac

Sinds de installatie van Catalina op mijn iMac na introductie en updates  zie ik plots ( geheel onverwachts en bijvoorbeeld na één week ) de geschreven teksten van mijn emails niet meer, wel de heading maar de rechterkolom waar de tekst moet staan blijft leeg. Ook mijn browser safari of google lijken plots dan ook niet meer te werken. Afsluiten van de iMac gaat alleen met het indrukken van de aan/uit knop via zet uit in het apple icoon linksboven lukt het niet.

Na het opstarten is alles weer voor een tijdje zonder problemen.Dit probleem heb ik sinds de installatie van Catalina, ook nadat ik de software op mijn iMac  geheel opnieuw geïnstalleerd heb. 

Heeft iemand dezelfde soort problemen ?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Catalina heeft inderdaad nog steeds enkele kinderziekten. Hopelijk brengt 10.15.4 voor het meeste soelaas. Die vastlopers heb ik wel niet op mijn macbook pro van 2015. Wel blanco mails in enkele gevallen. En bij muziek ontbreken nog steeds veel albumillustraties, maar het is toch aan het beteren.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Voor iedereen die nog niet op Catalina zit, blijven zitten waar je nu zit, wacht op macOS 10.16 (september).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Waarom zou 10.16 beter zijn? Het hele verhaal begint dan gewoon weer van voor af aan hoor. Apple moet stoppen met jaarlijkse updates vol bugs en pas na een jaar (of meer) uitvoerig beta testen een nieuw systeem op de markt brengen i.p.v. te denken dat de consument een beta tester wil zijn.

En de fanboys moeten dan niet jammeren dat het zo lang duurt voordat er iets nieuws komt. Een OS bevat tegenwoordig letterlijk miljoenen regels code dat doe je niet zomaar in amper 8 maanden of zo testen. Ik werk met High Sierra maar ook dat is na alle updates nog steeds niet bug vrij wat dus eigenlijk betekend dat Apple het zoveelste OS onafgemaakt laat.

Bijdrager
    mowat

+1 Hendrik ,

Dat heb ik op dit forum al dikwijls genoemd als grootste oorzaak van de problemen na het uitbrengen van dat jaarlijks nieuwe OS. Waarom geen 2 jaar, voor mijn part 3 jaar,  wachten  en dan een degelijk getest systeem uitbrengen. Je leest hier toch elke dag dat de mensen verkiezen van nog met High Sierra , El Capitan of zelfs met Snow leopard werken omdat die systemen het nog steeds goed doen. Apple gebruikt nu zovele mensen ,die denken dat ze altijd maar  moeten upgraden, als een soort proefkonijn en laat hen nodeloos tijd verliezen door de vele problemen. Apple zelf en de betatesters moeten gewoon veel meer tijd uittrekken tot iets echt goed werkt.

Bijdrager
    rApple

Twee weken heb geleden ik geüpdate naar Catalina. Had ik nooit moeten doen. Vooral met het kijken van filmpjes (NpoGemist) bijv irritaties zoals een hangend Play/pauze knop en de full screen tekst die in beeld blijft hangen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door rApple.
    Bijdrager
    DennisX

Ik had dezelfde ervaring, net geïnstalleerd 10.15.3 wow lekker “snappy”
    Maar na ± 1week begon de ellende, strandbal, finder die constant vastloopt, hard disk die dubbel verschijnt op m’n desktop.
    PRAM reset, sms reset, geheel clean instal, niks dan ellende, nu loopt alles regelmatig vast.
    Een gewone restart is er niet meer bij, moet elke keer via de aan/uit knop.
    Na 3 weken Catalina, ga ik nu terug naar Mojave.

En dit is op m’n iMac een na laatste model, op m’n Retina MacBook pro uit late 2013 is er niks aan de hand, maar die heb ik van High Siera naar Catalina geüpgraded, want daar draaide Mojave heel slecht.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.