5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    mowat

Catalina probleem(pjes) systeemvoorkeuren en appstore

Ik heb op een aparte partitie Catalina over de laatste versie van Mojave geïnstaleerd om uit te testen.

Enkele zaken vallen me op.

1.In systeemvoorkeuren/sofware/apps staat de kolom met 32/64 bits niet meer. Ik was van plan om die lijst systematisch eens af te werken maar hij is verdwenen.

2.In de appstore is bij mijn account de volledige lijkst van al mijn aankopen  (dus over meerdere jaren) volledig leeg. Ik heb als test 2 andere zaken geïnstalleerd uit de store en ook die komen niet in de leeg blijvende  lijst.

3.Het Firefox icoontje blijft op en neer gaan in het dock maar de app opent niets. Idem voor Pages , numbers , keynote en waarschijnlijk nog wel andere programma’s. Bij geforceerd afsluiten staat ( reageert niet).

4.Bij systeemvoorkeuren in het doc staat een rood bolletje met een 1. Ik dacht dat dat de aanduiding was van een nieuwe update of een andere melding maar ik vind niets nieuws. Of staat dat eentje daar tegenwoordig altijd ?

Iemand ervaring met één of meer van die punten ?

Bijdrager
    apple_dre

<p class=”cite”>mowat op 8 oktober 2019 om 21:51</p>
    Ik heb op een aparte partitie Catalina over de laatste versie van Mojave geïnstaleerd om uit te testen.

Enkele zaken vallen me op.

1.In systeemvoorkeuren/sofware/apps staat de kolom met 32/64 bits niet meer. Ik was van plan om die lijst systematisch eens af te werken maar hij is verdwenen.

2.In de appstore is bij mijn account de volledige lijkst van al mijn aankopen  (dus over meerdere jaren) volledig leeg. Ik heb als test 2 andere zaken geïnstalleerd uit de store en ook die komen niet in de leeg blijvende  lijst.

3.Het Firefox icoontje blijft op en neer gaan in het dock maar de app opent niets. Idem voor Pages , numbers , keynote en waarschijnlijk nog wel andere programma’s. Bij geforceerd afsluiten staat ( reageert niet).

4.Bij systeemvoorkeuren in het doc staat een rood bolletje met een 1. Ik dacht dat dat de aanduiding was van een nieuwe update of een andere melding maar ik vind niets nieuws. Of staat dat eentje daar tegenwoordig altijd ?

Iemand ervaring met één of meer van die punten ?

1. bij mij ook

2. ik zie ze

3. bij mij doen ze’t

4. Had ik ook…heeft te maken met je iCloud account. Rechts boven in de settings scherm zie je 2 icoontjes –> apple ID –> voer je password in. Dat laatste heb ik denk ik 20x moeten doen. Geen idee waarom maar nu doet ie ‘t.

Heb een ander raar probleem met de Calendar. Ik kan de “custom color” van mijn enige exchange calendar niet meer aanpassen, kan alleen de standaard kleuren kiezen. Was eerst donker blauw, nu is het gewoon blauw en dat is verwarrend omdat ik blauw ergens anders gebruikt. Heb alles geprobeerd…

1) accounts verwijderen en opnieuw inzetten–>geen succes

2) rechtsklik op gewenste calendar –> custom color –> kies een kleur –> springt na een tijdje op iets anders at random –> geen succes

> geen succes3) rechtsklik op gewenste calendar –> get info –> pas kleur aan (wederom custom) –> geen succes

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  apple_dre.

Bijdrager
    GoeieDag

1. Lijkt me nogal logisch, want in Catalina is alles 64-bits. Waarom zou het dan nog aangegeven moeten worden.

In de map Apps kun je de 32-bits nog wel vinden (als je die hebt) omdat er een verbodsbod doorheen staat.

Met de rest ook geen problemen. Die badge (‘rood bolletje’) is idd omdat je je iCloud account even moet bijwerken. Als je kijkt, zie je het.

Bijdrager
    mowat

Apple_dre en Goeidag – bedankt voor de reactie.

Opmerking daarbij :

Logisch omdat Catalina 64-bits is ! OK , maar in de apps lijst in systeeminformatie staan de 32 bits progs nog wel vermeld maar de kolom waarin je ze heel handig bij mekaar kon brengen is verdwenen. Nu moet ze ze via de moeilijke weg , lijn per lijn gaan nazien en noteren terwijl het met 1 muisklik kon.

-rood bolletje met het ééntje heeft met iCloud te maken) : maar ik gebruik iCloud helemaal niet.

Bijdrager
    mowat

Enkele punten hebben zich ondertussen zelf opgelost.

Mijn aankopen staan weer allemaal ( op de 32 bits na) in mijn app store aankopenlijst.

Firefox , pages, numbers en keynote doen het weer.

Nog iets eigenaardigs dat niet bestond in Mojave en in vroegere systemen : In hulpprogramma’s/schijfhulpprogramma staat Catalina als volgt :

Container disk5  schijf met als inhoud 2 schijven : catalina – (gebruikt 10,6 GB) en Catalina-gegevens  – (gebruikt 189,75 GB).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.