4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bas de Zwart

Catalina opstart loopt vast op iMac

Gisteren heb ik de sprong gewaagd naar Catalina. Nou het is wat mij betreft MacOs Catastrofe. iMac blijft hangen in het opstartproces. Zwart scherm en voor 90% het balkje wit gevuld. Er gebeurt al 14 uur helemaal niets. Download was ok, ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
    Mijn iMac is een 27” uit najaar 2016 met Fusion Drive 2,0 tb. 24 GB memory. Specs ok.
    Help!

Moderator
    Night

Ik zou beginnen om Catalina opnieuw te downloaden en opnieuw te installeren. Kennelijk is er tijdens het proces toch iets fout gegaan.
    Dat kan je het beste doen vanuit de Recovery Mode. Dan raak je normaal gesproken geen bestanden kwijt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Bijdrager
    Mela

Ik weet niet of je -buiten je toetsenbord en muis om- nog meer randapparatuur hebt aangesloten, maar het kan zijn dat de installatie struikelt over bijvoorbeeld een externe schijf of tekentablet en dergelijke. Als dit het geval is, zou ik deze even afkoppelen. Mocht je iMac nu wel doorstarten, kan je daarna alles weer 1 voor 1 aankoppelen totdat de “boosdoener” zich meldt.

Huidige opstart kan je onderbreken door de aan/uit knop enkele seconden in te drukken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start de Mac wel goed op in veilige modus?

Zoja, start dan daarna eens normaal op. Er is een kans dat het nu wel goed gaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.