3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Ken

Catalina (Gatekeeper?) controleert apps telkens opnieuw na herstart Mac

Sinds ik macOS Catalina heb geïnstalleerd, controleert Gatekeeper iedere keer bij opstarten een heel stel Apps die bij inloggen lijken op te starten, waaronder Xcode. Dit is enorm vervelend, aangezien dit voor een app als Xcode ruim 10 minuten lijkt te duren. Dit zou het systeem eenmalig moeten doen bij het voor het eerst gebruiken van een app, maar sinds de update naar Catalina checkt Gatekeeper deze telkens opnieuw nadat ik mijn Mac opstart, alsof ik ze voor het eerst gebruik. Zie hieronder screenshot.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren en misschien weten hoe dit op te lossen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door Ken. Reden: Verduidelijking
    Bijdrager
    lord anubis

Op mijn Catalina dev machine heb ik dit ook, maar het lijkt mij dat het gebeurd met app die in een app subfolder staan. Eerrlijk gezecht niet verder gekeken.

Ik heb veel in een sub development folder onder applications en zie dit dan ook vaak gebeuren. Anderzijds denk ik dat dit nog eens een extra beveiliging is. Ik had pas een ‘nep’ app gemaakt met de naam ‘textedit’ en geplaatst in een application folder van een andere opstart partitite, die startte vroeger wel automatisch op maar niet meer onder catalina.

Ter zijde, ik zou XCode niet automatisch laten opstarten, in het verleden te vaak gehad dat xcode in een toestand kwam van stalling omdat mijn ‘derrived data’ beschadigd was.

Bijdrager
    Ken

Xcode start overigens niet automatisch op bij inloggen, maar is wel een van de apps die bij opstarten wordt gecontroleerd, naast de apps die automatisch worden geopend.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.