10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    JeePee

Cassettes ook in Mac te krijgen?

Mijn vader zou graag 2 cassettebandjes in de computer krijgen en daarna het geluid onder de film waar het geluid eigenlijk bij hoort proppen…

Maar hoe krijg ik ten eerste dat geluid in mijn Mac? Ik heb een cassettedeck en een 2 iMacs (17″TFT en 15″CRT)…

Op cd branden kan ik niet, aangezien ik geen losse cd-brander heb…

Kan ik mijn stereo of cassettedeck op een van mijn iMacs aansluiten? Iemand?

Bijdrager
    Aqua1

Op je CRT-iMac zit een geluid-in. Die kun je alszodanig configureren in je sound-prefs. Dan doe je de line-out van je cassettedeck erin met een verloopplugje mini-jack-tulp en dan kun je met een audio-app je geluid oppikken van die bron. Succes.

Edit: op je TFT-iMac zit geen geluid-in. Dan heb je een USB-adaptor nodig. Kan ook, maar veel duurder.

Bijdrager
    JeePee

Hoe kun je aan zo’n mini-jack-tulp komen? Klopt het dat je dan van 2 stekkers naar 1 moet? En ken je een goed audio-app? Dat niet te duur is, liefst niets kost, het is maar voor 1 keertje voor m’n vader….

Bijdrager
    lampje

kabeltje gewoon bij BCC of zoiets kopen, zitten ook vaak bij een
    videocam of diskman.

een mini-jack/tulp heeft idd 2 tulp stekkertjes, die gaan in je cass. deck-out.
    mini-jack in sound-in op je CRT iMac.

opnemen kan je doen met Audiocorder ,
    is shareware die je gewoon kan gebruiken

suc6

Bijdrager
    Aqua1

Juist Lampje. Voor de goede orde: je moet dus een snoertje hebben dat aan de ene kant een zg “stereo mini-jack” heeft en aan de andere kant “tulp”. Kan niet missen als je het zo vraagt. Succes.

Bijdrager
    lampje

….we willen wel het resultaat weten natuurlijk…..:lol:

(heb dit ook gedaan met ouwe cassettes van de bandjes waarin
    ik heb gespeeld in een grijs verleden….staat nu keurig op CD)

Bijdrager
    JeePee

Nou ik ga het zo snel mogelijk proberen, alleen ben ik momenteel niet zo goed ter been, hoop dat het volgende week ofzo lukt… Ik laat het in ieder geval nog even weten! Bedankt allemaal! 8)

Bijdrager
    JeePee

Jullie zijn geweldig!! Maar dat wisten we al:wink:

Stekkertje gehaald, hup erin en met Audiocorder opgenomen, geweldig!! Met Cross-over naar mijn nieuwe iMac en met Quicktime in stukjes gehakt…. Perfect!! 8)

Nogmaals bedankt!!!:roll: 8)

Bijdrager
    Aqua1

:D

Bijdrager
    lampje

:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.