13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Tekenmuis1959

Cassette vervangen, die nog NIET leeg is

Mijn printer lange tijd niet gebruikt, zwart zit verstopt. Regelmatig printkop reinigen, na 5 x nog steeds niet. Wel raakt de inkt van de andere kleur op.

Andere kleuren zijn goed te printen. Wie kan mij vertellen hoe de zwarte cassette kan vervangen, die nog niet leeg is!

ik krijg de complete printcasette (met de 4 cassettes) zodanig, dat ik alleen de zwarte kan vervangen.

Mijn printer is Epson Stylus Office BX300F

Hoop dat iemand mij advies kan geven

Bijdrager
    RW076

Probeer deze eens, ik denk de 1e. (Dit is niet zo vervelend bedoeld als dat het over kan komen)

Sleutelbeheerder
    Night

Koop bij 123 inkt of soortgelijk een losse nieuwe zwart cartridge maar begin met een reinigingscassette. Niet alleen de kop kan verstopt zitten, maar ook de uiterst dunne leidingen.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb een tijd geleden met mijn Canon Pixma IP 4300, met dergelijke problemen, veel baat gehad via YouTube. Voor jouw printer is misschien hier iets te vinden:

https://www.youtube.com/results?search_query=cleaning+Epson+Stylus+Office+BX300F

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door sedikit.
    Bijdrager
    JJmac

Menige keren heeft een papier die licht vochtig is gemaakt een oplossingen geboden.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Bij deze ‘iedereen’ bedankt voor de reacties, morgen gaan we meteen aan de slag.

Ik kom hier zeker op terug. Dank voor de tips!

Bijdrager
    struup

wat ook nog wel eens wil helpen is de zwarte cartridge met de spuitopening in een schoteltje met lauw water zetten en een tijdje laten staan

het kan namelijk ook zijn dat de inkt in de spuitopening is opgedroogd endat los je met lauw water wel op.

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Goedemorgen Struup

Bovenstaande mensen veel adviezen gegeven, YouTube bekeken, vel papier vochtig gemaakt. ย Maar alleen de zwarte kleur print niet. Diverse keren gereinigd, niets hielp. Door het reinigen zijn ook de andere kleuren behoorlijk leeg geraakt. Die zijn nu alle half vol en de zwarte helemaal vol.

Mijn vraag, hoe krijg ik de hele printkop met 4 cassettes naar voren om de zwarte helemaal te vervangen. En eventueel de Reinigingscassette te plaatsen.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Heb de gehele YouTube bekeken en denk zeker dat dรกt de oplossing is. Het is in het Spaans en heb een aantal woorden al vertaald. Hier gaan we na de lunch mee aan de slag.

ONTZETTEND bedank voor iedereen die zo behulpzaam is.

We gaan aan de slag en laat het resultaat weten!

Bijdrager
    Tekenmuis1959

Penseel… Gouden Tip, het werkt, de zwarte cassette vervangen en… hij print in het zwart.

Oh, wat ben ik toch gelukkig met al die mensen op OneMoreThing die hulpvaardig zijn.

Nogmaals hartelijk dank!

Tekenmuis

Bijdrager
    penseel

๐Ÿ‘๐Ÿพ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿพ

Bijdrager
    RW076

Ik ben blij voor je, wilde net gaan typen dat een nieuwe printer misschien nog niet zo’n gek idee is.
    We weten allemaal dat het geld met de inkt verdiend wordt, kijkend naar prijs van nieuw setje, word een nieuwe printer soms heel aantrekkelijk (voor de portemonnaie dan, het milieu laten we even links liggen).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.