10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

cassette opnemen

Dag OMT-ers,

ik had een vraagje, is het mogelijk om cassettes op mijn macbook te krijgen via een cassette recorder? of is daat een speciaal kabeltje voor nodig ?

alvast bedankt.

Bijdrager
    bgielink

je kan via je mic ingang gewoon een standaard minijack naar minijack vanuit je cassette recorder laten lopen, dat zou moeten werken.

Bijdrager
    Jogchum

Een cassette-recorder geeft genoeg signaal om direct op line-in aangesloten te worden (voor lp-spelers is een extra voorversterker nodig) het te gebruiken kabeltje is waarschijnlijk:

Mini-jack voor in je mac en waarschijnlijk tulp voor achterin je cassette-recorder.

Welke software ga je gebruiken? Ik gebruik meestal audacity en heb recent audiohijack ontdekt.

Bijdrager
    Bor

Het kan ook prima met Garageband, daarmee heb ik o.a. de Eerste Langspeelplaat van het Simpisties Verbond opgenomen.

Bijdrager
    Pieterr

Zeker uit de collectie van je ouders? Hebben ze er nog meer?
    Hier zitten namelijk echte pareltjes tussen: http://www.kootenbie.nl/disco/disco.asp?medium=album

Bijdrager
    victor93
    ”Bor”

Het kan ook prima met Garageband, daarmee heb ik o.a. de Eerste Langspeelplaat van het Simpisties Verbond opgenomen.

dank je voor je reactie, hoe moet ik dat dan in garageband gebruiken ?

Bijdrager
    Bor

Ik ben de enige hier met een platenspeler en dus degene die de meeste platen beheerd.

Hier liggen:
    1] De eerste langspeelplaat
    2] De Clicheemannetjes
    3] Gouden Doden
    4] Hengstenbal

Die eerste staat nu aan.

Bijdrager
    Bor
    ”victor93″
    ”Bor”

dank je voor je reactie, hoe moet ik dat dan in garageband gebruiken ?

Inpluggen zoals vermeld. Dan in Garageband een nieuw spoor (fysiek instrument) aanzetten. Bij spoorinstelling even de monitor aandoen en vervolgens op opnemen drukken.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Bor”

2] De Clicheemannetjes

“Waarin onze helden hun stalen rossen beklimmen” :D

Bijdrager
    Bor

Life, is the way, you think about yourself, sssssssroe de dee!

Laaalaaa :D :D :D

That’s life, and nothing more…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.