2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    nookie

Casema-Wanadoo inlog probleem internet

Tja, dan ga je eindelijk maar eens Mac os X installeren. Alles werkt uitstekend, moet nog wel het een en ander uitzoeken waar alles nu weer staat, maar goed, dat moet geen probleem zijn.

Een probleem wat ik wel ondervindt is het internet.

Voor de duidelijkheid, ik heb classic 9.2.2 en os X 10.2.1. Bij wanadoo moet je je via een aparte applicatie inloggen om te kunnen internetten, ENTERNET 300. Als ik die open in mac os X, dan gaat hij de classic omgeving opstarten, dat is logisch. Als hij dat gedaan heeft, krijg ik het venster van ENTERNET 300. Als ik op connect gedrukt heb, krijg ik dus die melding dat de server niet repondeert. Dus internetten en mailen lukt niet. Gelukkig kan ik het op 1 manier nu oplossen: opstartschijf 9.2.2 selecteren en herstarten, waardoor hij mac os X links laat liggen. Dan gaat het gelukkig wel, maar ik wil gewoon in mac os X internetten en mailen. Is hier een oplossing voor??

Greetz,

Marco

Bijdrager
    awesomemac

In OS 10.2 heb je geen aparte Enternet software nodig!! Die Enternet software is alleen bedoeld voor OS 8.6 t/m 9.2.2.

Je doet als volgt (als je een zwarte modem hebt??):

-Opent Systeemvoorkeuren

-opent daar Netwerk

-Kiest voor ingebouwd netwerk

-Klik op het tabblad PPPoE

-Vink daar “verbind via PPPoE” aan

-Vul daaronderin je gegevens in, gebruikersnaam, wachtwoord etc.

-Laat het stukje “Naam PPPoE dienst” leeg. Denk er om, je gebruikersnaam zonder .nl!

-Vinkt “toon PPPoE status in menubalk” aan.

-Vink “onthoudt wachtwoord” aan.

-Klik op opties en zet alles hier uit, behalve “verzend PPP-echopakketten.

-Ga terug naar tabblad TCP/IP en kies bij “Configureer” de optie “PPP”. En je hoeft daar niets in te vullen!!!

Nu zou je verbinding kunnen maken. Klik bovenin op de menubalk op het nieuw verschenen PPPoE icoontje en klik op verbinding. Je ziet vanzelf wanneer er verbinding is.

Als je in de Systeemvoorkeuren in Internet ook allles goed heb ikgevuld en ook in Mail. Zou je zonder problemen moeten kunnen internetten en mailen.

Je kan ook hier kijken voor dezelfde info en plaatjes:

http://internet.casema.net/helpdesk/c_macosx_install_ovz.html

Suc6!!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.