18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    jan_pb

Casema cabel internet

Ha allemaal

ik kan internet nemen via de kabel van casema.’
    mijn vraag wie heeft dit nog meer en hoe is het.

adsl gaat voor mij niet.

:P

Bijdrager
    Pink Grapefruit

VOlgens mij kun je geen gebruik maken van de Kabel van Casema. Ik heb het net even nagezocht op de website en ze http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/algemeen/a_ondersteuningnew.html zeggen daar “Het MacOS wordt niet ondersteund met het Motorola modem”. Met het MacOS bedoelen ze hier OS9, OSX wordt in zijn geheel niet ondersteund.

Mijn vriendin heeft Casema Kabel (met een PC dus) en het vage bij hun verbinding is dat je op een bepaalde manier moet ‘inbellen’. Je moet echt een nummer bellen over je Ethernet verbinding heen. Wellicht dat dit mogelijk is met PPPoE, maar dat weet ik echt niet zeker. Ik denk het haast van niet. Eerder hadden ze andere Modems (DEMOS en COM21) die met een omweg gebruikt konden worden. Nu gebruiken ze Motorola modems die niet mee willen werken.

Dan zou je denken, kan ik dan internet delen via een router (die verzorgt dan de verbinding) over mijn Mac(s). Helaas! De meeste routers die in de handel zijn, zijn niet compatible met het internet van Casema/Wanadoo.  Vooral in combinatie met de Motorola modem. (komt van een website, http://www.xs4all.nl/~xvp/delen/.

Ergo: niet doen dus. En dat ik wel balen. Met de kabel van Essent lukt het wel, dat gebruik ik hier en volgens mij werkt Chello ook.

Succes[/url]

Bijdrager
    jackgr

Er moet toch een mogelijkheid zijn. Heb je geen oude windowsbak met een pentium 1 processor bijvoorbeeld? Hier sluit je het modem op aan en je gebruikt ‘m als firewall/softwarematige router.
    Ik zit dan wel niet bij casema maar hier werkt ’t ook op deze manier.

Bijdrager
    jackgr

Ik zit vanavond op cursus met een paar casema boys, Ik zal ’t wel ff vragen

Bijdrager
    i3enhur

Gaat allemaal prima hoor, ‘inbellen’ hoeft niet met PPPoE. Je vult je logingegevens in bij PPPoE en de rest gaat eigenlijk vanzelf. Over de snelheid hoef je ook niet te klagen, met Broadband Premium haal je 1024 down en 128 up…is best redelijk, geen flatrate xDSL natuurlijk, maar ok..als je alleen deze optie hebt..niets mis mee.

Owja: als je een router/switch gaat gebruiken (netwerkje bijvoorbeeld?) moet je een Sitecom xDSL/Cable Broadband Router nemen (type DC–202) Wordt aanbevolen door Casema/Wanadoo vanwege een of ander zogenaamd protocol. (Volgens mij is dit je reinste onzin…maar ok, hij werkt prima)

Bijdrager
    was frans

ik heb het een na snelste abonnement van casema en heb een com21 modem. verbinding via ethernet, voor osX geen extra software nodig, voor os9 een klein programmatje nodig om via ethernet verbinding te kunnnen maken, al met al simpel en werkt als de brandweer:D

Bijdrager
    was frans

AANVULLING:

op deze pagina vind je de helpdesk van casema. Vul eens in het venster macintosh en klik dan op zoek….

je vindt dan 10 verschillende onderwerpen over mac en casema… voor classic & osX

sccs

Bijdrager
    Chris Meijburg

Pas wel op:
    Casema geeft nl. vanaf nu aan nieuwe klanten een “vernieuwd” kabelmodem, een zgn. Motorola EuroDOCSIS modem.
    Dit modem werkt abslotuur NIET met mac (9 & X)!

Ik zou als ik jou was dus of een andere provider zoeken of van tevoren duidelijk aangeven dat je een mac gebruikt, zodat ze je de juiste modem geven.

(klinkt allemaal best voor de hand liggend ja, maar je zou de eerste niet zijn die ze een verkeerd modem geven…)

Bijdrager
    jackgr

Met een sitecom router dc 202 werkt ’t wel, heb ik me laten vertellen

Bijdrager
    was frans
    ”cmeijburg”

Pas wel op:
    Casema geeft nl. vanaf nu aan nieuwe klanten een “vernieuwd” kabelmodem, een zgn. Motorola EuroDOCSIS modem.
    Dit modem werkt abslotuur NIET met mac (9 & X)!

Ik zou als ik jou was dus of een andere provider zoeken of van tevoren duidelijk aangeven dat je een mac gebruikt, zodat ze je de juiste modem geven.

(klinkt allemaal best voor de hand liggend ja, maar je zou de eerste niet zijn die ze een verkeerd modem geven…)

EIKELS ZIJN HET BIJ CASEMA!:D (EN WANADOO)

Bijdrager
    Elstar

Casema = Wanadoo

Ik heb zelf in huis een netwerkje (2 windozen en mijn G4 op een router) aangesloten op een wanadoo cable abbonnement. In het begin zijn er wat problemen geweest (maar dat had meer met capaciteit op kabelnetwerk en type modem te maken dan met mijn apple), maar het loopt nu als een trein.
    Volgens eigen zeggen is Wanadoo de enige die voor die prijs onbeperkt downloaden aanbiedt en een modem waar routers aan gekoppeld kunnen worden.

Bovendien is Apple zelf heel tevreden met Wanadoo als provider.

Bijdrager
    awesomemac

In het verleden had ik een Wanadoo Cable abonnement met een COM21 modem. Werkte perfect met mijn Airport. Zou wel zonde zijn als dit niet meer wordt geleverd. Alleen de klantenservice van Wanadoo Cable is bagger en was de reden waarom ik mijn abonnement op heb gezegd (en ADSL beter is).

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”jackgr”

Ik zit vanavond op cursus met een paar casema boys, Ik zal ’t wel ff vragen

Hebben de casema boys nog wat nuttigs verteld mbt. Wanadoo & Mac OS X?

Bijdrager
    vogel

Heb Wanadoo Cable premium en een Com21… perfect! Heel af en toe klapt ie er wel eens uit, maar dat is vaak snel weer okee.
    Wat ik wel irri vind is dat op de Wanadoo site dus nix over Mac staat vermeld! Op de Casema site kan je vaag wel wat vinden. Zorg dus voor een Com21 modem. Succes verzekerd.
    Als ze alleen nog maar Motorola’s leveren, is Chello dan geen optie? En waarom zou een Motorola niet werken? Ze maken immers zelf de G4…

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”vogel”

En waarom zou een Motorola niet werken? Ze maken immers zelf de G4…

Omdat deze modems bij Casema gebruik maken van het LTP2 protocol, en dit werkt (nog) niet goed onder Mac OSX…

Bijdrager
    jackgr

vogel: in een casema gebied kun je geen chello krijgen

Bijdrager
    crazy ivan
    ”frans

EIKELS ZIJN HET BIJ CASEMA!:D (EN WANADOO)

EENS! of te wel WANNADON’T

Waarom ik het met Frans eens ben?
    Lees verder ->

Slechte Helpdesk:
    – onbereikbaar
    – slechte kennis van zaken

Onstabiele verbinding
    – Met name wanneer het in jouw wijk druk is
    – relatief trage mailserver (smtp)

Upload
    – Te laag

Prijs
    – relatief duur ten opzichte van diverse ADSL aanbieders

Compatible
    – PPPoE (Point-to-Point-Protocol-over-Ethernet) -> Kan veel eenvoudiger. Dit protocol wordt lang niet overal ondersteund.

Customer Sevice
    -Brieven moeten aangetekend verstuurd worden anders “komen ze niet aan”

TV
    de Internet verbinding heeft invloed op je TV signaal. Ben nu van Casema af en diverse kanalen krijg ik nu sterker door. (RAI Uno, SBS en Discovery)

Bijdrager
    WYSIWYG
    ”frans

AANVULLING:

op deze pagina vind je de helpdesk van casema. Vul eens in het venster macintosh en klik dan op zoek….

je vindt dan 10 verschillende onderwerpen over mac en casema… voor classic & osX

sccs

Idd. het werkt prima als je alle juist invult. Bedankt voor de tips mates!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.