29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Jord

Case Unibody MacBook

Vorige week heb ik naar aanleiding van het replacement program van Apple een nieuwe bottomcase voor mijn MacBook besteld. En vandaag, nog geen week later, kwam hij al binnen. Inclusief schroefjes en schroevendraaier.:)

Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik niet echt last had van het probleem waar het program voor in het leven is geroepen, maar ik irriteerde me al een tijdje aan de krassen op de onderkant en de strepen die er moeilijk afgaan en heb er dus ook uit voorzorg, mocht ik het probleem ooit krijgen, toch maar een besteld.
    Zelf een nieuwe er op laten zetten kost volgens mij tussen de €150 en €200, en mocht ik mijn geliefde MacBook ooit verkopen, kan ik hem met een nieuwe onderkant aanbieden.

Anyway, waar ik wel echt last van heb zijn haarschuren in de topcase, maar dan niet het deel van het toetsenbord, maar op de klep, aan de kant van het apple logo, ter hoogte van de scharnieren. In het forum had ik al meer mensen gevonden met dit probleem, en ook na bellen met Apple, bleek hier geen program voor te zijn. Terwijl in de reacties onder dit nieuwsbericht er mensen zijn die zeggen dat dit wel vervangen wordt door Apple. Aangezien een reactie in een nieuwsbericht posten dat zes pagina’s verder dan de frontpage staat weinig nut heeft, doe ik het hier maar.
    Is er iemand die dit door Apple heeft kunnen laten vervangen? Buitenom de 1 jaar Apple garantie.

Bijdrager
    Moriarty

Yup, ik heb er meerdere vervangen voor klanten na ruggespraak met Apple’s Technische helpdesk.

Hairline cracks in topcase, zeker vanuit de hoeken waar de hinges zitten?

Leuke case voor je AASP, die moet dit wel kunnen regelen voor je:)

Bijdrager
    Jord

Het is inderdaad vanuit de hoeken van de scharnieren. Toen ik belde naar Apple, al 4 maanden geleden trouwens, vertelde ze mij dat ze dit niet onder de verlengde garantie konden uitvoeren. Moet ik hiervoor dan naar een AASP en waar vind ik waar die zitten?

Bijdrager
    me.com

Daarvoor moet je inderdaad naar een AASP. Onder garantie mag het eenmalig vervangen worden door een nieuw exemplaar. Af en toe maakt Apple ook nog wel eens een uitzondering buiten garantie. Die uitzondering kan alleen een AASP soms regelen na contact met Apple te hebben gehad.

Zie hier waar je een AASP kan vinden: http://www.apple.com/nl/buy/locator/

Bijdrager
    Jord

De dichtstbijzijnde AASP voor mij, ik woon in Tilburg, zal dan Amac worden in Den Bosch of Eindhoven. Maar als ik me.com dus goed begrijp is deze poging tot vervanging buitenom de garantie minder kansrijk dan ik hoopte…

Bijdrager
    me.com

Klopt. Het is bij Apple geen erkend probleem en daarom zal Apple het ook niet zomaar vervangen buiten garantie. Alleen is het soms wel eens mogelijk dat Apple hiervoor een uitzondering maakt.

Je kan Apple ook bellen op 0900-7777703 (technische helpdesk) en het probleem hier uitleggen. Dan kan je zelf proberen of ze hiervoor een uitzondering willen maken.

Bijdrager
    Jord

Heb ooit dus al met Apple gebeld en had toen dus nul op rekest gekregen. Maar dit was, en nu ga ik even seksistisch uit de hoek komen, een vrouw, en ga er dus vanuit dat dit niet de ‘technische’ helpdesk was. Ik zal eens een poging wagen.

Bijdrager
    me.com

Succes!:)

Bijdrager
    Moriarty

0900-7777703 is de Klantenhelpdesk, niet de technische helpdesk, deze is slechts bereikbaar door een AASP via een chat.

Bijdrager
    Jord

Heb inmiddels al aan de lijn gehangen, werd verbonden met Apple Care. En er is mij gevraagd een aantal foto’s te mailen. Ik hoop zo nog per mail het oordeel binnen te krijgen of Apple dit gaat vervangen buitenom de standaard garantie. Alvast bedankt en ik hou je op de hoogte:) .

Bijdrager
    Jord

En de reactie is al binnen. Lekker vlot! Ik mag hem kosteloos laten repareren bij een AASP binnen 30 dagen. Bedankt voor de hulp Moriarty en me.com!

Bijdrager
    Moriarty

Graag gedaan:)

Vergeet niet om je casenummer mee te nemen!

Bijdrager
    Jord

Toevallig net een mailtje gestuurd naar die medewerker van Apple waarmee ik gesproken heb om te vragen of het referentienummer dat ik in de mail moest zetten hetzelfde is als het casenummer waar de medewerker van Amac om vroeg…
    EDIT: Referentienummer van de mail blijkt ook het casenummer

Bijdrager
    Moriarty

Toppie, goed dat Apple je toch nog tegemoet komt:)

Veel plezier met je weer maagdelijke MacBook:P

Bijdrager
    Jord

Thanks!

Bijdrager
    Sc-cal

10 min geleden ook ontvangen..

Bijdrager
    Spellingsgod

Heb vandaag ook mijn case ontvangen, zag wel dat je de oude terug moet sturen. Deze is bij mij ook nog volledig intact, wel vies en niet meer recht na reparatie van mijn topcase (onder garantie), ook in mijn Support Profile staat duidelijk dat ik nog wat moet opsturen. Wat gaan jullie hiermee doen?

Bijdrager
    Sc-cal

Oei dat heb ik niet gelezen!!! eens kijken

Bijdrager
    Sc-cal

Idd staat er bij mij ook…

Geblokkeerd
    Anoniem

@jord ga jij de oude onderkant terugsturen ofniet?

Bijdrager
    Sc-cal

Ik stuur men oude gewoon terug..wat doen jullie?

Bijdrager
    Spellingsgod

Ja, denk dat ik hem ook maar vervang en de oude op stuur. Weinig zin in gezeik, mijn oude is sowieso niet meer recht sinds mijn topcase is vervangen dus ze zien ook dat hij defect is… ik wacht wel even een aantal weken om te kijken of ik er wat van hoor.

Bijdrager
    Jord

Waar staat dan dat er van mij verlangd wordt dat ik die oude terugstuur?

EDIT: Het volgende las ik in dat mailtje van Apple:

Als Apple u verplicht om een origineel onderdeel (of meerdere onderdelen) terug te sturen, wordt het vervangende onderdeel geleverd met aanwijzingen en verpakkingsmateriaal om het originele onderdeel aan Apple te kunnen retourneren. Zend geen andere items mee in de verpakking want u zult deze niet meer terugkrijgen. Neem contact op met de koerier om het pakket te laten ophalen of breng het naar een afgiftepunt waar u voor de verzending een trackingnummer kunt krijgen. Voor de contactgegevens van de koerier bezoekt u zijn website.

Dan kijk ik denk ik maar even naar dat eerste woordje: ‘als’. Aangezien ik in dat pakket daar nergens iets van teruglees, zit ook geen begeleidend briefje bij, alleen een installatieinstructie, ga ik er vanuit dat dat in dit geval dus niet nodig is.

EDIT2: Ik had nog niet alle berichten gelezen, moet blijkbaar in het supportprofile staan. Waar vind ik dat?

EDIT3: Even google’en bracht mij natuurlijk zo bij mijn support pagina, waar inderdaad staat dat ze nog aan het wachten zijn, maar ze wachten blijkbaar al meer dan 40 jaar (zie screenshot), dus ze zullen hem wel niet zo nodig hebben ;). Wat betreft dat versturen; “dikke doei, hoor”. Heb geen adres, verpakking of postzegels;) van ze gekregen, dus ik vind het wel goed zo…

Bijdrager
    Sc-cal

Er staat idd nergens een adres waar we het pakje naar moeten opsturen..

Bijdrager
    wmaat

staat dat je het in dezelfde doos moet doen en de sticker met retouradres die in de doos zat erop moet plakken

Bijdrager
    wmaat

doe het maar niet…

Bijdrager
    Jord

Geen sticker in mijn doos…

Bijdrager
    wmaat

Jawel, precies zelfde fOrmaat als de adressticker die erop zat….

Maarre

Ik stuur hem ook niet terug! Zouden ze daar nu echt achteraan gaan? Kan het me nauwelijks voorstellen.

Bijdrager
    Jord

Je hebt gelijk. Mijn adres stond op die pakbon, ingeseald in plastic, nadat opengehaald te hebben vond ik een sticker. Maar ik vind de informatie van Apple uit toch te beperkt om te denken dat ze hem echt heel graag terug willen. Ik wacht wel af.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.