4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Jaydude

Cars spel doet het niet

Het spel Cars is niet te spelen op mijn Intel iMac.
    Installeren geeft allerlei problemen. Eerst al een vage foutmelding over een file die niet te vinden is. Bij de tweede poging installeert het spel wel, maar spelen komt er niet van. Want bij het opstarten wordt gevraagd om de ‘speelschijf’. Er zat maar 1 dvd bij, en die zit in de drive!

Het spel is overigens gepatcht voor Intel, dus daar kan het niet aan liggen.
    Wie weet hoe dit opgelost kan worden?

Bijdrager
    vink

Ik heb hetzelfde probleem. Voor het spel was gepatcht gebeurde er nog iets (opstartscherm verscheen en daarna sloot alles weer af). Na de patch vroeg het spel om de speelschijf. Die zit er in (naam: disc 1)

Iemand een suggestie? Ik heb al veel geprobeerd (computer opstarten, dvd er in er eruit etc.)

Jeroen

Bijdrager
    Steff
    ”Jaydude”

Het spel Cars is niet te spelen op mijn Intel iMac.
    Installeren geeft allerlei problemen. Eerst al een vage foutmelding over een file die niet te vinden is. Bij de tweede poging installeert het spel wel, maar spelen komt er niet van. Want bij het opstarten wordt gevraagd om de ‘speelschijf’. Er zat maar 1 dvd bij, en die zit in de drive!

Het spel is overigens gepatcht voor Intel, dus daar kan het niet aan liggen.
    Wie weet hoe dit opgelost kan worden?

Controleer je DVD eens of er krassen e.d. op zitten. Dat zal al wat verklaren.

Bijdrager
    vink

Na wat zoeken vond ik het volgende dat werkte op het MacFreak forum (met dank aan Zodi@k).

Het werkt bij mij ook prima en tot dusver zonder problemen:

Groeten,

Jeroen

– Doe ‘control + klik’ op het carsspel opstartlogo (waar ie dus eigenlijk de disc mee zou moeten
    opstarten)
    – Kies ‘Toon pakket inhoud’ en ga naar Contents/MacOS/Cars (dit is een unix bestand)
    – Doe weer ‘control + klik’ en kies voor ‘open met andere’ ipv ‘Terminal”
    – Open dit bestand met Teksteditor uit de programmamap.
    Er verschijnt nu een enorm bestand met een heleboel onsamenhangende karakters, onleesbare tekst dus.
    Nu komt het moeilijkste:
    – Doe toetsencombinatie appeltje +F
    – Vul in bij zoek: DISC2
    – Klik op button: Volgende
    – Klik in het venster van de onleesbare tekst: Er zijn nu 2 plekken vlak bij elkaar met DISC2 zichtbaar geaccentueerd.
    – Verander bij beide de 2 in een 1
    – Sla bestand op en sluit af.
    Normaal gesproken zou alles nu moeten werken.
    Bij mij echter niet, de oplossing is dan om het spel niet op te starten via de gebruikelijke icoon maar ieder keer via pakketinhoud naar het unixbestandje’cars’ te gaan en daarop te klikken.
    Het spel opent zich dan wel
    Wat ik gedaan heb is een alias van dit bestandje op mijn buroblad te zetten, veel handiger.
    Voor de show kun je bij de alias dat lelijke icoontje aanpassen naar het oorspronkelijke Cars-icoontje.
    Mag aannemen dat intussen wel bekend is hoe dat moet.

Pfffffffffff, wat een verhaal, maar het werkt hier wel, en iedere keer zonder opnieuw allerlei extra handelingen uit te voeren

Succes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.