4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

Carpoolsysteem

Voor een vereniging die zo vaak mogelijk probeert gebruik te maken van carpoolen over gans België naar de Ardennen en dat wel één keer per maand. Probeer ik een systeem te bedenken om het carpoolen mogelijk te maken ook voor mensen die elkaar niet zo goed kennen en dus geen regelmatig contact via email hebben. Een forum is niet gebruiksvriendelijk genoeg en zorgt ervoor dat alle aanbiedingen/vragen niet Uniform zijn. Daarmee bedoel ik dat sommige mensen veel noodzakelijk informatie achterwege zouden kunnen laten.

Ik vroeg mij af of jullie zo meteen ideeën hebben om iets dergelijks te kunnen maken zonder overdreven veel kennis op gebied van webontwikkeling. Ik heb al wel twee website’s gebouwd met Rapidweaver, waarvoor je uiteraard geen genie hoeft te zijn. Ik kon daarbij wel aardig weg met wat extra plug ins.

Concreet denk ik aan een formulier dat in te vullen is waarna de resultaten meteen in een tabel verschijnen waarop vervolgens per punt op gereageerd kan worden. Voor de mensen die het “doodle” systeem kennen, zoiets maar dan om te carpoolen. Wie weet bestaat het misschien al? Helemaal mooi zou zijn moest je je vertrek en eindpunt kunnen invullen waardoor er ook nog een link bij elke aanmelding zou staan waarbij je de route van die persoon kan zien en of hij dus bij jouw in de buurt langs komt.

Ik ben niet op zoek naar een kant en klare oplossing en ben bereid hier wel wat tijd in te stoppen maar heb toch één of andere vertrekpunt nodig of een verzameling aan tips die me hiermee aan het werk kunnen zetten.

Bijdrager
    4iam

Hier kan je wel wat ideeën opdoen.

Avego

Bijdrager
    spw70

Leuk dat ik meteen op het goede spoor gebracht ben. Ik ga er zeker de tijd is nemen om dit te bekijken. Idee is natuurlijk om iets exclusief voor onze club te hebben maar ideeën genoeg via de link. Alleen iets te complex om zelf te gaan bouwen natuurlijk. Als verder nog iemand ideeën heeft voor de concrete uitvoering van zoiets hoor ik het graag natuurlijk.

Bijdrager
    llowboy

Ben je bekend met google docs? Hier kun je ook een webformulier maken die de input in een excel sheet zet. Die excel sheet is openbaar te maken of alleen toegankelijk te maken voor genodigden. Maar je kunt de gegevens uit de spreadsheet ook weer gebruiken als input. Misschien dat je daar iets aan hebt… Succes!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.