14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Rik de Belg

CarPlay werkt niet meer na update naar 10.3.2

Iemand ervaring met Carplay?
    Na update naar 10.3.2 werkt het bij mij niet meer.
    Onder “instellingen” – “algemeen” staat er ook nergens geen “carplay” meer tussen.
    Het rare is als ik zoek (zoekveld bovenaan instellingen) toont hij wel de Carplay en zegt dat hij onder instellingen staat, maar er staat niets.

Op de Amerikaanse site van Apple staan heel wat klachten hierover, maar op de Belgische / Nederlandse versie vind ik niets terug.
    Het is alsof mijn wagen de iPhone niet herkent (ter controle, met de iPhone van mijn vrouw niet ge-update software werkt het prima, ligt dus niet aan de auto).
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Triumph

Bij mij staat het gewoon en het werkt ook in mijn auto. Heb je wel Siri aanstaan?

Bijdrager
    Rik de Belg

Ja hoor Siri staat aan.

Bijdrager
    Shmoo

Is Apple CarPlay ook ‘eenvoudig’ zelf te installeren in een auto en hoe werkt dat met software updates?

Moderator
    Night

I deleted CarPlay off my phone and did a full reboot. I also unpaired the blue tooth from my car dash under the settings menu, and erased all information related to my car. Started the car again, and plugged the iPhone into the USB port. It recognized my Kia MOTORS (had to click accept) as well as – now it also says, HANDSFREE – something that wasn’t on my previous iOS versions. The next day when I got in the car it didn’t recognize the phone like it did before when the car starts up, so I checked the blue tooth and had to click something (sorry I should have written it down) to remember this phone. Now it works great. Also make sure you don’t have a dud cable. One of the iphone cables I was using had a little black tick on one of the pins that goes into the phone – this is a blown cable and may not connect properly. Got a new cable and all work well.

Seems like for 11.2.6 on some phones, you need to delete all carplay information and then re-add the phone.

Bijdrager
    KarelWillem

Shmoo op 14 mei 2018 om 14:38
    Is Apple CarPlay ook ‘eenvoudig’ zelf te installeren in een auto en hoe werkt dat met software updates?

Als er een andere unit in je dashboard geschoven kan worden is er genoeg keus in head-units die zowel CarPlay als Android Auto hebben. Installeren is in dat geval niet veel anders dan een ISO-kabel achterin schuiven, en hoogstens een snoertje voor een (eventuele) microfoon trekken.

Software-updates zijn afhankelijk van je unit.

WiFi:

USB:

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Shmoo

Oké dat ziet er allemaal vrij standaard uit.

1) Hoe weet je nu welk aftermarket display je moet kopen en welke goed of minder goed zijn?

2) Blijf je altijd die stront UI (software) van de fabrikant zien en komt dat CarPlay schermpje alleen naar voren wanneer je een iPhone koppelt of kun je dat ook meteen verbergen en enkel CarPlay instellen zodat je al die instellingen niet ziet.

Ik wil namelijk binnenkort een andere (tweedehands) auto kopen en dan zelf zo’n display inbouwen, volgens mij zijn daar mooie frames voor om dat allemaal passend te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

1) Reviews lezen en kijken?

2) CarPlay zie je uiteraard alleen als je een iPhone koppelt.

Zelfstandig kan het niets namelijk, en zou het weinig zin hebben dat in beeld te hebben als er geen iPhone in de auto aanwezig is.

Bijdrager
    Shmoo

Dus het is eigenlijk een soort Apple Watch (afstandsbediening van je iPhone) alleen koop je zelf de hardware. 🐖

Dan gaan we maar eens zoeken tussen al die merken. Alpine, Pioneer, JVC, Sony, Kenwood – zag ik al voorbij komen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is een vergroting van je iPhone scherm, met daaraan gekoppeld de beperking dat je bijna niets mag gebruiken.

Bijdrager
    Shmoo

Er komt veel zoekwerk bij kijken maar volgens mij gaat dit niet lukken. De sleuven waar radio’s in moeten heten volgens mij DIN en DIN2 (dubbele). Achter deze radio zit dus een DIN en om zo’n 7″ display te plaatsen moet je een DIN2 hebben.

Wat een gedoe weer allemaal. Er wordt toch een hoop gepruts bij auto’s.

Bijdrager
    KarelWillem

Die in-dash systemen zijn de hel.

Tot 2012 kon je nog wel een simpel conversie-kitje krijgen voor je Grande Punto.

Maar voor de nieuwe modellen is dat er niet meer.

Maar daar zijn de klapschermpjes weer voor uitgevonden:
    https://www.bol.com/nl/p/pioneer-avh-z7000dab-1-din-klapscherm-met-dab-carplay-android-auto/9200000082129719/

Het wordt er echter allemaal niet mooier op. .;)

Ik heb in mijn Scénic uit 2001 de hele boel er uit gezwieperd en er de goedkoopste radio met bluetooth ingestoken die ik kon vinden (55 euro). Als ik nu in de auto stap start automatisch Android Auto en is de LG G6 mijn Android Auto scherm. Niks geen onzin met 400 euro extra zodat ik die knoppen op een ander scherm krijg te zien. Zelfs de radio in de headunit wordt niet gebruikt. Alles via de LG.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>KarelWillem op 16 mei 2018 om 09:24</p>

Het wordt er echter allemaal niet mooier op. .;)

Ja zo’n ding dat uit de radio klapt moet je niet hebben, dan kun je beter je plasser uit je broek halen en die rechtop zetten in de auto.

Bijdrager
    KarelWillem

Kortom; lekker vergeten dat CarPlay. Het is het geld en de moeite niet waard.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.