7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    ajv

Carplay – Maps verwijderen uit overzicht

Goedenavond,

In mijn werkbus (Ford Transit Custom met Sync3) heb ik Carplay (iPhone 6S). Ben redelijk tevreden over hoe Carplay werkt. Echter als ik in Waze een route aan het navigeren ben, en dan terug ga naar bijvoorbeeld de radiobediening (dus uit Carplay) en ik dan weer terug naar de navigatie wil door op ‘kaarten’  te drukken. Dan ga ik echter niet naar Waze, maar naar Apple Maps. Kan ik ergens instellen dat ik Waze als standaard navigatie app wil gebruiken, of kan ik Apple Maps uit de Carplay verwijderen zodat hij deze gewoon nooit kan gebruiken?

Moderator
    Night

Moet je dan niet op Waze drukken ipv op Kaarten? Dat lijkt me hetzelfde als op WhatApp klikken als je iTunes wil openen.

Je kunt Maps wel van het homescreen halen en de Waze App daarvoor in de plaats zetten. In het onderstaande voorbeeld is dit gedaan Met Google Maps, maar dezelfde methode geldt ook voor Waze:

How to replace Apple Maps with Google Maps on CarPlay

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat dacht ik ook al. Waarom tik je op ‘Kaarten’??

Night’s tip om Kaarten te verplaatsen is prima. Verwijderen gaat niet, omdat Apple toch graag wil dat hun app voorrang krijgt. Daarom kun je ook met Siri bijvoorbeeld niet naar Waze of Google Maps en zal zij ze je altijd naar ‘Kaarten’ leiden.

Bijdrager
    ajv

Ik heb Apple maps inderdaad al op pagina 2 staan van Carplay en Waze en Google Maps op pagina 1, maar het probleem is dat hij standaard Apple Maps pakt.

In Sync 3 (Ford) staat ‘kaarten’ naast Carplay, zie onderstaande afbeelding. Het lijkt mij logisch dat als je met Waze aan het navigeren bent en je dan op kaarten drukt ook weer bij Waze uitkomt, ipv een andere app die helemaal niet actief is.

Druk je op ‘kaarten’ dan zit je gelijk weer in Carplay in de navigatie, weliswaar in Apple Maps ipv Waze of Google Maps. Via Carplay kom je er uiteraard ook, maar dat is weer 2 a 3 keer drukken verder weg. Vandaar dat ik had gehoopt om Apple Maps te vervangen voor Waze.

Moderator
    Night

Zit er geen instelling in Sync3 die dat voor elkaar kan krijgen? (Of Kaarten vervangen door Waze?)

Want volgens mij haal je (of je auto) nu twee systemen door elkaar.

Ford heeft hiervoor een handige (NOT!) hulppagina gemaakt. Die is echter in geen enkele Mac browser te bekijken:

https://owner.ford.com/support/how-tos/sync/sync-3/applink/waze-faqs.html

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is de hele ellende van die systemen door elkaar mengen.

Ik heb afgelopen zomer in de US ook niets anders gedaan dan switchen van systeem A naar systeem B in de huur-Ford Focus.

Feitelijk kan dat nooit de bedoeling zijn van het hele gebeuren.

Het was juist de opzet dat je binnen één omgeving met simpele handelingen alles zou kunnen doen, maar het tegendeel is waar. Je klikt meer dan ooit tevoren tussen diverse niet lekker op elkaar aansluitende systemen.

Bijdrager
    ajv

<p class=”cite”>Night op 22 januari 2019 om 20:37</p>
    Zit er geen instelling in Sync3 die dat voor elkaar kan krijgen? (Of Kaarten vervangen door Waze?)

Want volgens mij haal je (of je auto) nu twee systemen door elkaar.

Ford heeft hiervoor een handige (NOT!) hulppagina gemaakt. Die is echter in geen enkele Mac browser te bekijken:

https://owner.ford.com/support/how-tos/sync/sync-3/applink/waze-faqs.html

Dat was dus ook mijn vraag of dat in Carplay kan, Kaarten vervangen door Waze. In Sync3 in ‘Kaarten’ slechts een standaard knopje die verwijst naar de standaard navigatie app in Carplay. Als ik mijn Samsung met Android Auto gebruik, dan gaat kaarten naar Google Maps of Waze (net welke actief is). Blijkbaar kan dit dus niet in Carplay.

Die website van Ford werkt ook niet onder Windows 7.

Ik moet zeggen dat ik Sync3 prima vind werken, heb momenteel 2 auto’s (Focus en Transit Custom) waar het in zit en werkt goed, heb wel auto’s gehad waar het infotainment systeem een heel stuk beroerder werkt en in elkaar zit. Echter valt Carplay mij nog wel tegen, oa ook met muziek opzoeken zie je maar een klein gedeelte, de rest is op te zoeken met Siri (maar dan moet je uiteraard wel weten hoe het nummer heet waar je naar opzoek bent). Wat dat betreft mogen ze nog wel even naar Android Auto kijken, mijn inziens werkt dat een stuk beter.

Maar goed, bedankt voor de hulp!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.