8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jjriedijk

Carousel weergave Finder

Finder toont vaak de mappen en bestanden in een soort Carousel weergave en je moet specifiek op ‘Toon alles’ klikken om alle bestanden te kunnen zien. Kun je deze weergave standaard uitschakelen/aanpassen. Ik vind het erg onhandig.

Bijdrager
    jjriedijk

Zo dus:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap hem niet helemaal geloof ik.

Ik heb deze opties in Finder:

Maar dat ‘Toon alles’ e.d. zegt me niets.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

KarelWillem, klik in dit menu eens op een willekeurige optie, behalve de onderste:

jjriedijk kan daar ook op klikken en “Geen” kiezen zoals in het voorbeeld hierboven.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha….:) Echt nog NOOIT gezien dat het dan op die manier getoond werd.

Zo leer je nog eens wat.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het venster in symboolweergave staat, dan worden de bestanden e.d. gegroepeerd zoals in jjriedijks schermafbeelding. In bijvoorbeeld kolomweergave kun je op deze manier ook de mappen bovenaan krijgen, zoals (ex-)Windowsgebruikers meestal willen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is me helemaal duidelijk.

Ik gebruik al jaren een driekoloms-weergave met de mappen op Naam gesorteerd.

Dus kom nooit aan die instellingen eigenlijk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik moet zeggen dat ik niet zo’n fan ben van de meeste van die sorteermogelijkheden, vooral vanwege dezelfde reden die jjriedijk noemt: “Toon alles”. Ik wil gewoon gelijk al m’n bestanden kunnen zien als daar de ruimte voor is, zonder eerst nog op iets te moeten klikken. Qua weergave zelf gebruik ik meestal symbolen of kolommen, net wat ik op dat moment makkelijker vind.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.