27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Moderator
    Raymon Mens

Carnaval 2014

Als ik zoek op carnaval blijkt dat hier bijzonder weinig voorbij te komen. Zijn er OMT’ers die de komende dagen carnaval vieren, of hebben de meesten hier niets mee?

Zelf heb ik als geboren Brabander (Tullepetaon) eigenlijk niets mee. Vandaag alleen naar de optocht gekeken. Hoe zit dat met de andere Brabanders hier?:)

Bijdrager
    belfortmac

Vreemd, een nieuw topic staat hier in eens zonder reactie bij laatst post.
    Vriendjespolitiek @raymon ???:twisted:

Bijdrager
    iPrincess

Ik heb het nog eventjes gevierd in Sassendonk.

Bijdrager
    piddy4888

Vandaag optocht lopen in eigen dorp en daarna geeeeeen idee, morgen in het land der Sjengen.

Bijdrager
    KarelWillem

De confetti van de optocht ligt hier letterlijk in de tuin.

En ik heb er helemaal NIETS van gezien. Zo interessant vind ik Carnaval.:)

Bijdrager
    MrHammond

Ik ben ook niet zo’n liefhebber van het carnaval, maar omdat ik toch wel even nieuwsgierig was naar wat er hier in het dorp gebeurde, en ik een mooie optocht wel kan waarderen, heb ik gisteren even een plekje op “veilige afstand” met goed uitzicht uitgezocht: het perron tussen spoor 2 & 3 op het station, dat doorloopt tot over het viaduct over de hoofdstraat van het dorp. Perfekt uitzicht, en gewapend met een sterke telelens, plaatjes geschoten :-).

Kleine indruk:

Het thema dit jaar was “Gotschi 2014”, een parodie op Sotschi, met de G van Goldau

Toch een hoop mensen in zo’n klein dorpje… Hier een “Guggenmusig” met Elvis als dirigent

Dopingcontrole! In het publiek (rechts) staan een aantal mensen die als injectiespuit verkleed zijn, je zal maar op het idee komen…

De Goldauer Guggenmusig mag natuurlijk niet ontbreken. Guggenmusig is de Zwitserse variant van het Dweilorkest of Zaatte Hermenieke. Er liepen veel mee in de optocht, sommige waren nog muzikaal best goed! Een collega vroeg me of het niks voor mij zou zijn mee te spelen, maar het idee vooral op carnavalsactiviteiten compleet geschminkt te moeten spelen, nee, niks voor mij…

Astérix en Obelix, samen met de anderen uit het dorp

Wagen met confettikanon, je zal maar daar langs de kant staan…

Nog een Guggenmusig, eentje draagt een “Amsterdam”-petje;-)

Lekker relaxet, zittend op een bank door het dorp gereden worden ;-). Ook de grap “Tamagotschi” moet natuurlijk gemaakt worden bij dit thema…

Gemaskerde Guggenmusig, knap gedaan dat je dan nog kunt spelen! Deed me een beetje aan Rio de Janeiro denken

Meer foto’s: https://www.dropbox.com/sh/4jni0rhhu3lz73z/KAU28WLxtp

Bijdrager
    Brombeer

Vorige week was de optocht in het buurdorp/gehucht. Ik kon het hier in huis horen. Dat is wel jammer, dat die hermeniekes en joekskapellen geen kans hebben tegen het boenkeboenke-decibellengeweld uit de luidsprekers op de wagens.

piddy4888 op 02 maart 2014

Vandaag optocht lopen in eigen dorp en daarna geeeeeen idee, morgen in het land der Sjengen.

Hij vraagt naar Brabanders, Piddy. Dat is Bourgondisch carnaval. Wij zijn Rijnlands carnaval. Als je bij die Tempeleers een staf ziet, neem ‘m mee. (Zie het akkefietje met de Schinöster in 2002)

Storm ze bont!

Bijdrager
    arnout

Ook ik heb wel eens de neiging te gaan kijken naar de optocht in Den Bosch, maar dat kun je niet onopgemerkt doen. Ik voel me een verrader, een vijand van de Oeteldonkers als ik daar niet verkleed met (af)keurende blik naar die spuuglelijke praalwagens sta te kijken.
    En dan die muziek. Erger: dat Bossche dronkemansgelal…Bosschenaren hebben een grote bek met een luid volume, daar kunnen Jordanezen nog een puntje aan zuigen.
    Gek, de 8 jaar dat ik in ‘s-Hertogenbosch woon ben ik inmiddels ook een Bosschenaar natuurlijk, maar een zonder dialect en met een gezonde afkeer voor carnaval:)

Bijdrager
    MrHammond
    Brombeer op 02 maart 2014

Vorige week was de optocht in het buurdorp/gehucht. Ik kon het hier in huis horen. Dat is wel jammer, dat die hermeniekes en joekskapellen geen kans hebben tegen het boenkeboenke-decibellengeweld uit de luidsprekers op de wagens.

Ja, dat probleem kennen we hier helaas ook… Een collega van me die ook hier in het dorp woont, was afgelopen week een keer ontzettend kwaad, kwam ook uit dezelfde trein als ik (hij is normaal altijd een uur vroeger), hij woont vlakbij de plek waar hier in het dorp het carnaval gevierd wordt. Zijn mening: tot een uur of 10 ’s avonds is het nog wel leuk, met de Guggenmusig (die overigens meer tegen de Braziliaanse samba-ritmes aanleunen dan de Rijnlandse hoempa), dan is de Guggenmusig klaar, en is het alleen nog maar techno-boenkboenk tot diep in de nacht… Ik had het gisteren ook wel gezien nadat de optocht voorbij was, en de Guggenmusig door boenboenk werd vervangen…
    Gelukkig is het hier in het dorp buiten het centrum relatief rustig, ook met carnaval.

Moderator
    Poezenbeest

Gisteren in Den Haag in een kroeg gezeten… Heel gezellig, geen spoor van carnaval en wèl behoorlijke muziek door een coverbandje…

Zo kan het ook! Alaaf!

Bijdrager
    Brombeer

Zerk! Speciaal voor Vasteloaves je mandje uitgekropen? Hoe is het?

Bijdrager
    kevinhoppa

Ik ben net als de TS de afgelopen dagen ook in Tullepetaon geweest. Ben zelf een groninger en reisde voor carnaval even naar de andere kant van het land. Wat zitten er gekke lui bij zeg haha, maar ik heb er totaal geen spijt van gehad.

Volgend jaar misschien wel weer!

Moderator
    Raymon Mens
    kevinhoppa op 02 maart 2014

Ik ben net als de TS de afgelopen dagen ook in Tullepetaon geweest. Ben zelf een groninger en reisde voor carnaval even naar de andere kant van het land. Wat zitten er gekke lui bij zeg haha, maar ik heb er totaal geen spijt van gehad.

Volgend jaar misschien wel weer!

Zozo, als Groninger helemaal afgezakt naar het zuiden. Familie of roots hier?

Bijdrager
    MrHammond

* schop * (geen zin om een nieuw topic aan te maken voor dit jaar)

Zo, mijn “uurtje” carnaval voor dit jaar zit er weer op, het was mooi weer, dus ik heb er toch wel van genoten;-)
    Kleine impressie, zelfde plek als vorig jaar:

Het thema dit jaar was: HoGo, ofwel: Hotel Goldau, hier komt de receptie, en een badkuip, we hebben tenslotte een grote badkuipenfabrikant hier in het dorp

Geen carnaval hier zonder duivels

De eerste Guggenmusig, helemaal uit Affoltern am Albis, toch best ver weg, of…?!?

Wasvrouwtjes, met het dorpswapen als schort

Je kan natuurlijk ook gewoon een wasmachine meenemen…

De volgende Guggenmusig wordt door een rondvliegende WC-rol getroffen, die kwamen veel naar beneden…

Pandas from outer space?!? Nee, de Guggenmusig uit Sempach!

Wald-Koboldä (Boskobalden)

Dansgroep

Hotel Arche

Over ver weg gesproken: deze Guggenmusik kwam helemaal uit Bern!

Vliegtuigje

De tamboeren uit Arth

Wat deze figuren precies deden, is me weer even ontschoten…

De bruidssuite mag natuurlijk niet ontbreken in Hotel Goldau

De Guggenmusig uit Rotkreuz, lekker veel sousafoons!

Behalve snoep werden hier ook gezondere dingen uitgedeeld

De piano-bar

De plaatselijke Guggenmusig

De eetzaal: mensen verkleed als gedekte tafels en obers

Naast de duivels mogen ook de heksen natuurlijk niet ontbreken

Heel enthousiaste Guggenmusig

Mexicaanse Guggen, op de achtergrond “Dinner for One”, inclusief het Tijgertapijt

Tot slot: het lotsblok uit China vool op de Ligi

Bijdrager
    Brombeer

Moedig van die sousafoons dat ze geen panty voor de beker hebben gespannen. En wat zijn er veel toeschouwers als gewone Zwitsers verkleed!

Bijdrager
    MrHammond

Bij een sousafoon is dat ook niet echt noodzakelijk, bij een gewone bastuba natuurlijk wél…
    En tsja, Zwitserland blijft Zwitserland natuurlijk, de mentaliteit hier is meer van “doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg”, ipv de Nederlandse feestbeesten. Ook hier is carnaval geen “officieel volksfeest”, de mensen moeten gewoon werken, of vakantiedagen opnemen, ook in de katholieke kantons. Overigens wordt hier in het dorp wel gepartied, maar op kleine schaal, tot 4:00u ’s morgens. Wellicht is het allemaal wat uitbundiger wanneer je in Luzern bent?

Bijdrager
    KarelWillem

Bereid je voor op de mooiste optocht van Nederland.
    Vanmiddag vlak bij mij voor de deur.

Zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd.:)

Bijdrager
    koen

Wat een vrolijke boel!

Bijdrager
    KarelWillem

Ze weten in Soest wel hoe ze een feestje moeten vieren.;)(y)

Bijdrager
    MrHammond

:lol::lol::lol: * ligt helemaal dubbel *
    Ze hebben ook héééééééél uitbundig publiek:-P

Geblokkeerd
    Anoniem

Hahaha wat een ellendig gebeuren daar in Soest.

Bijdrager
    Brombeer

Een gele onderzeeër met autotune…
    Eerlijkheidshalve: Hier komt de jeugd meestal ook niet verder dan groepsgewijs achter een wagen met hun disco aanlopen. Soms zo gruwelijk hard dat de blaaskapel erachter wel een enorm gat moet laten vallen.

Maar waar is het Wurfmaterial van de prins, en waarom rijdt hij vooraan?

Bijdrager
    MrHammond

Niet overal wordt met die kleverige zooi gestrooid… Ik kan me nog herinneren dat ik als kind een keer naar de optocht geweest ben bij mijn oma in Best (bij Eindhoven, Brabants carnaval dus ipv Limburgs) en ik heel verontwaardigd en teleurgesteld was, want daar werden bij de optocht geen snoepjes gestrooid… Hier wordt dat geloof ik ook veel minder gedaan, ik heb ze vandaag alleen maar sinaasappels zien uitdelen, en een prins hebben we hier ook niet.

Bijdrager
    koen

Maar waar is het Wurfmaterial van de prins, en waarom rijdt hij vooraan?

Volgens mij zag ik wel drie wagens met een prins er op. Mooi ook die gast die troosteloos achter de eerste wagen aanloopt.

Bijdrager
    Brombeer

Hier wordt de prins voorafgegaan door de jeugdprins, de seniorenprins, de oud-prinsen en de raad van elf. Toch alweer een halve optocht.
    Maar wel allemaal met Wurfmaterial.

Bijdrager
    koen

En waar zijn de dansmariekes?

Bijdrager
    trabant

En de sjöt?

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.