22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKeessie

Carkit iPhone 5?

Ik denk er over een iPhone 5 te kopen, maar er iets wat mij tegenhoudt. Nu heb ik een iPhone 4 die ik in mijn auto in een TomTom carkit kan plaatsen. Via die carkit wordt de telefoon opgeladen, via Bluetooth handsfree telefoneren en hij is aangesloten op de autoradio, zodat ik muziek en Tomtom route aanwijzingen via het audiosysteem van de auto kan beluisteren.
    Dit is een prachtig , goed werkend systeem.
    Een iPhone 5 past natuurlijk niet ivm de connector en de grootte van het toestel.
    Weet iemand waar ik een vergelijkbare carkit ( constructie) kan kopen zodat ik dezelfde faciliteiten heb met de iPhone 5 als nu met de iPhone 4?

Sleutelbeheerder
    Night

Je hebt nog niet echt zelf gezocht, hè?
    (2 seconden werk)

Bijdrager
    MacKeessie

Die was ik ook al tegen gekomen, maar ik heb geen goede ervaringen met het afspelen via een FM transmitter. Veel storingen, volume veel minder etc.
    Ik zoek een all in one systeem, waar bij de muziek via de aux ingang kan laten lopen.
    Ook de locatie van de sigaren aansteker in mijn auto ( Mini) is niet zo geschikt voor zo’n “hengel”.
    Ik heb nu een Proclip bevestiging waar de iPhonehouder aan vast zit, precies op de goede plek in de auto.
    Er zijn wel houders waarin de iPhone 5 past, maar daar kan ik wel mee opladen, maar muziek naar mijn aux-ingang moet dan met een apart kabeltje, dus dat is steeds een gedoe. Nu klik hem in de houder en alles werkt.
    Ik heb wel een systeem gevonden met een bluetooth stekker en een aparte aux uitgang die ik naast een gangbare proclip houder kan gebruiken waarin de Lightning aansluiting zit. Dan gaat het geluid via Bluetooth. ( http://dx.com/p/bt-kit-3-5mm-jack-car-stereo-bluetooth-handsfree-streaming-audio-kit-black-204749). Dit is een goed alternatief.

Bijdrager
    Maverick9898

Heeft je Mini iDrive? Volgens mij heeft je BMW dealer wel goede kits die samen zouden moeten werken met iDrive e.d..
    Als je dat niet hebt, heeft dat geen zin natuurlijk….

Bijdrager
    MacKeessie

Nee, Mijn Mini heeft geen iDrive, dus ik moet het met de Aux ingang doen op mijn Miniboost radio.

Bijdrager
    Maverick9898

Maar dan nog gewoon een BMW radio, toch? Hebben zij geen oplossing? Een iPhone is nou niet een product dat erg exclusief is ofzo….daar zouden ze toch een mooie oplossing voor moeten hebben.

Geblokkeerd
    Bento

De TomTom carkit is van uitzonderlijke klasse. Ik denk dat het heel moeilijk wordt iets vergelijkbaars te vinden voor een iphone 5. Heeft TomTom geen plannen voor een nieuwe carkit?

Bijdrager
    maartenvt
    Night op 22 september 2013

Je hebt nog niet echt zelf gezocht, hè?
    (2 seconden werk)

Wat is dat nu voor een kort door de bocht onzin antwoord? Ik denk dat je als moderator pas zo’n antwoord moet geven als het ergens op slaat. Wat jij doorgeeft heeft NIETS met de kwaliteit of functionaliteit van TomTom te maken.

Bijdrager
    MacKeessie

TomTom heeft nog geen vergelijkbare carkit voor de iPhone 5, wel voor de iPhone 4. Er is wel een algemene houder waar de iPhone 5 in past, maar dan moet nog apart de lightning /voedingsdraad aansluiten en een losse draad voor de audio. Nu klik ik de iPhone 4 er in en alles werkt….

Bijdrager
    064harry

Heb zojuist deze besteld:

Garmin

Hoop wel dat mijn 5s erin past……

Bijdrager
    Evelientien

En 064harry?
    Werkt die Garmin Carkit?

Bijdrager
    064harry

Yep! Works like a charm!

Het is alleen een houder. Niks geen Bluetooth or whatever.
    De houder zit als een een huis. Die van TomTom viel altijd eens in de zoveel tijd naar beneden. Maar deze lijkt steviger op het raam te zitten.
    Dus als je voor weinig een houder wilt hebben dat stevig aan je voorruit zit dan kan ik je deze erg aanbevelen.
    De iPhone 5S past goed.

Als je die van TomTom neemt heb je wel meteen een carkit erbij.
    Heb je geen Carkit nodig zoals ik dan beter de Garmin.

Geblokkeerd
    Bento
    064harry op 03 december 2013

Als je die van TomTom neemt heb je wel meteen een carkit erbij.

Nadeel is dan wel dat de iphone 5s niet past….

Bijdrager
    nicj56

En bento hoezo zou die niet passen als de iPhone 5S exact dezelfde afmetingen heeft als die van de iPhone 5

Bijdrager
    Evelientien

zowel de iphone 5 als iphone 5s passen niet in de laatste tomtom car kit neem ik aan
    maar het past dus wel in die Garmin houder
    kun je dan wel opladen via de acculader? (met eigen snoertje)
    en kun je dan wel geluid afspelen? (via een eigen kabeltje vanuit de iphone naar het autoaudiosysteem)
    dan lijkt het me namelijk geen probleem dat Garmin geen carkit is
    of is het gps-bereik slechter omdat het niet versterkt wordt door een carkit?
    dat zou wel jammer zijn…

Geblokkeerd
    Bento

Er bestaat (nog) geen Tomtom carkit voor de iphone 5.
    V.w.b. de Garmin: een AV kabel met USB aansluiting voor de iphone 5 is ideaal om op te laden en tegelijkertijd geluid te kunnen luisteren. Ik weet dat deze kabel bestaat voor de iphone 4 en ouder maar of deze ook bestaat voor de iphone 5 weet ik even niet.

Bijdrager
    064harry

@Bento:

+

=

Geblokkeerd
    Bento

Deze kende ik nog niet. Ben benieuwd naar de ervaringen.
    Heeft deze carkit ook een mogelijkheid om het geluid over je boxen te laten lopen zoals deze:

Geblokkeerd
    Bento

Ik zie alleen dit:

Bijdrager
    064harry

Ik gebruik de Garmin echt alleen als houder.
    Maar je kunt er ook mee navigeren hoor. De iPhone heeft een goede GPS-signaal ontvanger.
    Je kunt via Bluetooth het geluid afspelen, of als je dat niet hebt, een audiojack van iPhone naar autoradio.
    Opladen kun je ‘m dan via de sigarettenaansteker…

Zelf heb ik een USB aansluiting in mijn auto en laad ik ‘m zo op.
    Geluid gaat via Bluetooth.

Bijdrager
    064harry

En ook dit:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.