4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Carbonite en Lion: geen goed huwelijk?

Voor degenen die Carbonite niet kennen, het is een opslagcloud die, tegen betaling uiteraard, de nodige GB’s ter beschikking stelt en automatisch back-ups maakt van door jou aangewezen bestanden. Nu wil ik dat bij mij eens installeren en krijg ik de volgende melding:
    “Unfortunately, it is not possible to install Carbonite Online Backup at this time.
    The service requires either Windows XP/Windows Vista/Windows 7 or Mac OS 10.4/10.5/10.6 (running on an Intel-based Mac). Your computer is currently running Unknown”. Tja, lezen!, zul je den ken, Lion staat er niet tussen due is deze melding logisch. Maar op de website stat del degelijk vermeld dat Lion wordt ondersteund, er is een Q&A over en na mailcontact met Carbonite weten zij het ook even niet.

Iemand hier wel? Moet ik iets uit of juist aan zetten? En anders, een goed alternatief? Ik heb zo’n 250 GB nodig en de automatische back-up van door mij aangewezen mappen en de toegankelijkheid van de backupschijven met iPhone en iPad bevalt me ook prima. MobileMe laat bij de overgang naar de iCloud de backupfaciliteiten vallen en daarnaast is de ruimte te beperkt. Iemand tips?

Bijdrager
    Macosxachist

Heb je File Vault aan staan?

Moderator
    Night

Carbonite heeft recentelijk een software update ondergaan. Heb je deze al?

Article Summary
    Carbonite has recently released a version of our software that will now support the latest release of the Mac OS, 10.7 Lion.
    Users running Carbonite on OS X Lion will be automatically updated to the latest version of Carbonite.

Zie verder ook hun Lion FAQ pagina.

Ik gebruik zelf Backblaze (alternatief)

Bijdrager
    TinMachine

Dank voor de reacties!

Ik heb Carbonite er nog niet op staan, het lukt me niet om na het invullen van mailadres en dergelijke verder te komen, omdat de site me dan dus meldt dat mijn OS “Unknown” is…

FileVault heb ik er niet opstaan, dus tenzij iemand nog iets anders heeft, verder op zoek naar alternatieven. Dank de tips!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.